برگزاری جشنواره طبخ و عرضه آبزیان

جشنواره طبخ و عرضه آبزیان از ۲۰ آبان ماه در پارک نوشیروانی شهرستان بابل برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، ولی الله محمدزاده مدیرکل شیلات مازندران گفت: با توجه به بررسی‌های انجام شده مصرف سرانه ماهی در ایران بین ۱۰ تا ۱۱ کیلوگرم است که این رقم در مقایسه با استاندار‌های جهانی فاصله زیادی دارد و در مازندران میزان مصرف ۱۳/۸ کیلو گرم است.

وی افزود: با توجه به اهمیت ماهی و آبزیان در سلامت غذایی خانواده‌ها شیلات برای افزایش سرانه مصرف ماهی در سبد غذایی خانواره اقدام به برگزاری جشنواره‌های طبخ ماهی در استان به میزبانی شهرستان بابل کرده است که ترویج فرهنگ آبزی مصرفی وبالابردن بردن سرانه مصرف آبزیان هدف اصلی این جشنواره است.

محمدزاده با بیان اینکه در این جشنواره انواع آبزیان پرورشی و دریایی و نیزسایر محصولات شیلاتی با تنوع و قیمت تقریبا پاﺋین‌تر عرضه خواهد شد، گفت: این جشنواره به مدت ۵ روز درمحل پارک نوشیروانی برگزارخواهد شد که درروز آخر جشنواره (۲۴ آبان ماه) مسابقه طبخ ماهی راخواهیم داشت.

مدیرکل شیلات مازندران افزود: این جشنواره در پنج محور بهترین تزﺋینات، کیفیت و طعم غذا، سهولت طبخ، حفظ ارزش غذایی ماهی، باصرفه بودن برگزار که از سه نفرنفرات برتر در هر محور با اهدای لوح وجوایز تجلیل خواهد شد.

وی بابل را قطب پرورش ماهی دراستان اعلام کرد و گفت: ۱۴ درصد آبزیان پرورشی و ۱۰ درصد مجموع آبزیان استان دربابل تولید می‌شود و در واقع بابل قطب پرورش ماهی و ترمینال صادراتی آبزیان است.

انتهای پیام/ م

بابل، جشنواره طبخ و عرضه آبزیان مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار