رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمدخبر داد

هتک حیثیت پزشک معالج در واتساپ به قصد انتقام جویی

رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمداز دستگیری فردی که اقدام به توهین و انتشار تصاویر خصوصی در شبکه‌های‌ اجتماعی واتساپ می‌کرد، خبر داد.

هتک حیثیت پزشک معالج در واتساپ به قصد انتقام جویی گزارش خبرنگار گروه استانها باشگاه خبرنگاران جوان یاسوج سرگرد روح الله شهبازی‌پور در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی شکایت احدی از شهروندان مبنی بر انتشار غیر مجاز تصاویری از مطب شخصی وی و نیز ارسال مطالب توهین‌آمیز در شبکه‌های اجتماعی واتسآپ، موضوع پرونده در دستور کار قرار گرفت و پس از انجام اقدامات پلیسی در خصوص پرونده، فردی که مرتکب این عمل شده بود شناسایی و طبق دستور مقام محترم قضایی مبنی بر احضار وی به این پلیس فراخوانده شد.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: پس از اقدامات صورت گرفته توسط افسران این پلیس متهم با توجه به ارائه مستندات به بزه انتسابی اعتراف و انگیزه خود را از این کار انتقام‌جویی به علت عدم رضایت از معالجه خود توسط شاکی عنوان کرد.

سرگرد شهبازی‌پور با بیان اینکه توهین و هتک حیثیت در فضای مجازی جرم است، گفت: افراد زیادی از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند؛ در این فضاها توهین به افراد از شایع‌ترین جرایم بوده که مطابق قانون‌، جرم بوده و دارای مجازات است. بنابراین با توجه به نوع توهین‌، مجازات آن نیز متفاوت و در صورت شکایت‌ کردن توسط شاکی‌، پیگیری قضایی آن امکان‌پذیر خواهد بود.

وی تاکید کرد: کاربران باید به این نکته توجه داشته باشند که انتشار و یا به اشتراک گذاری کامنت‌های که به دیگر کاربران توهین و یا فحاشی می‌کند نیز جرم است و این امر برای آنها تبعات قانونی دارد.

سرگرد شهبازی‌پور یادآور شد: رعایت اخلاق در فضای مجازی به خصوص شبکه‌های اجتماعی یکی از ضروریات است که کاربران باید به آن پایبند باشند، چرا که عدم رعایت اخلاق در این فضا باعث هرج و مرج و ناهنجاری‌های فراوان می‌شود که این ناهنجاری‌ها حتی می‌تواند در روابط حقییقی افراد در فضای واقعی تاثیر گذار باشد.

رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان از شهروندان خواست: هشدار‌های پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش نمایند.

انتهای پیام/غ

مجرم فضای مجازی در دام پلیس

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.