مساجد محلی برای حل آسیب‌های اجتماعی

نقش کارکردی مساجد در حل آسیب های اجتماعی باید تقویت شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛  سیدمحمد احمدی، معاون هماهنگی امور اقتصادی و برنامه ریزی استانداری گیلان امروز در نشست شورای اقامه نماز  گفت: نقش کارکردی مساجد در حل این معضل باید به صورت جدی تری مورد بررسی قرار گیرد.

وی در این نشست با اشاره به کارکردهای تربیتی نماز، بر لزوم آشنایی اقشار مختلف جامعه با تاثیرات این فریضه الهی تاکید کرد .

معاون هماهنگی امور اقتصادی و برنامه ریزی استانداری گیلان با بیان اینکه موسسات آموزشی از دبستان تا دانشگاه در بعد آموزش و تربیت افراد نقش مهمی را ایفا می کنند، افزود: این مراکز باید در تبیین جایگاه نماز برای جامعه پویایی بیشتری از خود نشان دهند .

احمدی گفت: توطئه دشمنان و موضع گیری آنها در برابر دین و هنجارهای اجتماعی با تلاش فعالان حوزه فرهنگ و بهره گیری از اماکنی همچون مساجد و بقاع متبرک امامزادگان ممکن می شود.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابوطالب حجازی، ریس ستاد اقامه نماز استان هم  در این نشست به تلاش برخی از دستگاه‌های اجرایی در ترویج نماز اشاره کرد و گفت: تقویت نماز و معرفی الگوهای موفق در این امر یک ضرورت برای جوامع اسلامی است.

وی بر گسترش هرچه بیشتر فرهنگ نماز در جامعه تاکید کرد و افزود :  هرچه در این زمینه تلاش شود جامعه بالنده تر و پویا تر راه موفقیت را می‌پیماید و نقشه های دشمنان خنثی خواهد شد.

انتهای پیام/اص

آسیب‌های اجتماعی باید در مساجد حل شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.