دستگاه‌های اجرایی ۶ میلیارد تومان به اوقاف گیلان بدهکارند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به مطالبه بیش از ۶ میلیاردی این اداره از سایر دستگاه‌های اجرایی گفت: هیچ مکان وقفی در اختیار نمایندگان مجلس استان گیلان نیست.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ حجت‌الاسلام ستار علیزاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان صبح امروز در نشست خبری در رشت گفت: باید از ظرفیت هنر در حوزه وقف استفاده کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان وقف را مظهر جوانمردی و مردانگی دانست و خاطرنشان کرد: واقفان با انجام وقف، شخصیت و کرامت انسان‌ها را حفظ کرده و گرامی می‌دارند.

علیزاده وقف را آغاز کمال و تعالی انسانی دانست و عنوان داشت: وقفان خیراندیش با انجام وقف، اقدامی انقلابی انجام می‌دهند، زیرا با این عمل خود به کاهش فقر و از بین رفتن منکرات کمک می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه وقف سبب گردش چرخ اقتصاد کشور می‌شود تصریح کرد: انجام وقف سبب ایجاد اشتغال و خودکفایی جامعه شده و به نوعی پشتوانه اقتصادی نظام محسوب می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با اعلام اینکه وقف باید در جامعه نهادینه شده و مردم بیشتر با این عمل خیرخواهانه آشنا شوند ،افزود: بیان احکام وقف و تقدیر از فعالان عرصه وقف بخشی از اقدامات اداره اوقاف استان گیلان است.

علیزاده برپایی خیمه‌های معرفت و ایستگاه‌های "همه واقف باشیم" را بخشی از اقدامات اداره کل اوقاف گیلان در راستای معرفی فرهنگ وقف دانست و ابراز داشت: اداره اوقاف به دنبال متولی‌گری نیست بلکه هدف اقداماتش معرفی وقف است.

وی با اعلام اینکه ۹۴۱ بقعه متبرکه در استان گیلان وجود دارد و بیش از ۳ هزار نفر خادم افتخاری این بقاع هستند افزود: اجرای طرح آرامش بهاری، اکمال دین نبوی و بصیرت عاشورایی بخشی از برنامه‌های اجرا شده در بقاع متبرکه گیلان است.

اجرای طرح ترویج سبک زندگی اسلامی و تعالی خانواده در بقعه‌های متبرکه

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با اعلام اینکه در مدت یکسال اخیر نزدیک به ۴ میلیون نفر در برنامه‌های فرهنگی این مجموعه شرکت کردند گفت: در حال حاضر طرح ترویج سبک زندگی اسلامی و تعالی خانواده در ۱۱ بقعه متبرکه گیلان اجرا می‌شود.

علیزاده با بیان اینکه در مدت یکسال اخیر ۱۵ وقف جدید در استان گیلان انجام شده است خاطرنشان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ۳۹۳ وقف جدید در استان گیلان انجام شده است.

وی با اعلام اینکه هزار و ۶۶ مراسم مذهبی در طول یکسال اخیر توسط اداره‌کل اوقاف استان گیلان انجام شده است تصریح کرد: تاکنون ۱۳ همایش بزرگداشت امامزادگان در استان گیلان اجرا شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با بیان اینکه امسال نزدیک به یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان برای اجرای امورات وقف هزینه شده است عنوان داشت: امسال به ۴۲۰ دانش‌آموز مستمند لوازم التحریر اهدا شد.

علیزاده با بیان اینکه امسال در هفته وقف ۲۱۵ برنامه متنوع در استان گیلان برگزار می‌شود خاطرنشان کرد: امسال در طرح مودت، ۴۴ میلیارد تومان کمک غیر نقدی توسط مردم گیلان انجام شد که نسبت به سال گذشته حدوداً دو برابر شده است.

وی با اعلام اینکه ستاد مردمی وقف برای نخستین بار در استان گیلان انجام شد تصریح کرد: افتتاح مرکز مشاوره وقف در دفاتر ائمه جمعه بخشی از اقدامات انجام شده در حوزه ترویج وقف است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با اعلام اینکه میانگین سنی مدیران و کارکنان این اداره ۴۱ سال است اظهار داشت: این مساله نشان دهنده روحیه جوان‌گرایی در اداره اوقاف گیلان است.

علیزاده با بیان اینکه ۳۷۸ پروژه عمرانی از سال ۸۸ تاکنون توسط اداره کل اوقاف استان گیلان انجام شده است خاطرنشان کرد: اداره کل اوقاف استان گیلان بیش از ۳۰۰ مربی قرآن و ۳۶۱ کلاس قرآن در بقاع متبرکه دارد.

وی با اعلام اینکه ۳۱۴ بقعه متبرکه در گیلان دارای امکانات حفاظتی و امنیتی است ابراز داشت: بروشور‌های چند زبانه تحت عنوان "حریم امن" در ایام اربعین به زوار خارجی که از استان گیلان به کربلا مشرف می‌شدند اهدا شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با اشاره به مطالبه بیش از ۶ میلیاردی این اداره از سایر دستگاه‌های اجرایی خاطرنشان کرد: در حال حاضر هیچ مکان وقفی در اختیار نمایندگان مجلس استان گیلان نیست.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.