رحمانی فضلی؛

مردم باید شاهد عظمت جریان اربعین باشند/ افزایش 46 درصدی زوار خارجیِ اربعین

وزیر کشور گفت: امسال بیش از 46 درصد افزایش زوار خارجی از کشورهای اروپایی و آمریکایی داشتیم.

مردم باید شاهد عظمت جریان اربعین باشند/ افزایش 46 درصدی زوار خارجیِ اربعینبه گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آخرین نشست ستاد مرکزی اربعین حسینی امروز دوشنبه 14 آبان ماه با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور و مسئولان ستاد مرکزی اربعین حسینی در محل وزارت کشور برگزار شد.

رحمانی فضلی در ابتدای مراسم ضمن تسلیت ایام پایانی ماه صفر و قدردانی از مسئولان ستاد مرکزی اربعین اظهار کرد: مسئولان با انگیزه و ایمان بالا موضوع اربعین را پیگیری کردند، واقعا جریان اربعین را نمی توان آنچنان که باید و شاید منعکس کرد.

وی با بیان اینکه مردم باید عظمت کار اربعین را شاهد باشند، گفت: هریک از مسئولان یک بعد از اربعین را می بینند، ضمن اینکه مردم به بیشتر موضوعات اربعین مطلع نمی شوند، ما در مدت 20 روز نزدیک به 2 میلیون نفر را بین دو کشور جابجا کردیم که این کار جز لطف خداوند متعال و عنایات سیدالشهدا (ع) نیست.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه در ایام اربعین افزایش کمی و کیفی خدمات رسانی صورت گرفته، ادامه داد: اگر همه مسئولان با اراده قوی پشت کار بیایند و بتوانند زیر ساخت ها را معین کنند، می توان که حداقل در طول هشت سال 800 هزار نفر به این جریان اضافه کنیم.

وی اظهار کرد: در این شرایط که مصیبت های معنوی در دنیا اتفاق افتاده است و هیچ کس در عرصه اعتقادی،اصولی و ارزش های معنوی پایبند نیست، در گوشه ای از دنیا جریانی شکل گرفته که همه دل و قلب ها را به خود جذب کرده است.

وزیر کشور با بیان اینکه امسال بیش از 46 درصد افزایش زوار خارجی اربعین را شاهد بودیم، تاکید کرد: خوشبختانه زوار خارجی از کشورهای اروپایی و آمریکایی افزایش یافته که این نشان دهنده اعتقاد آنها به اصول و ارزش های معنوی است و تشنه معرفت می باشند.

رحمانی فضلی تصریح کرد: این مسئله که یک جریان مذهبی اصیل که بشر را به سوی حقیقت سوق می‌دهد جریان داشته باشد بسیار مهم است، ضمن اینکه این حرکت یک حرکت جهانی به حساب آمده که از اهمیت زیادی برخوردار می باشد.

وی با اشاره به اینکه نباید تحت تاثیر مسائلی همچون مشکلات حمل و نقل، ارز و... شد،گفت:ما باید مشکلات را حل کنیم، ضمن اینکه برای هرکدام از مسائل اربعین هم باید پروتکل داشته باشیم و ضعف‌های امسال را برای سال های بعد برطرف کنیم.

رحمانی‌فضلی اظهار کرد: در حال حاضر دنیا کوچک شده و تصاویری که در رسانه‌ها و فضای مجازی از مراسم اربعین ارسال می‌شود توسط افراد زیادی در جهان که به دنبال حقیقت هستند دیده می‌شود و تاثیر خود را می‌گذارد، ما اگر بتوانیم حقیقت اسلام که زندگی ائمه (ع) است را به طور مناسب نشان دهیم، همه به سمت آن جلب می‌شوند.

وی افزود: در حال حاضر چشمه جوشانی همچون محرم و اربعین که برای ما همیشه بوده برای جهانیان هم پیدا شده و هر ساله باید ناب‌تر و بهتر برگزار شود، این درحالی است که این رویداد جهانیان را به سوی خود جلب می کند و مقام معظم رهبری هم نسبت به برگزاری هرچه بهتر آن تاکید ویژه ای دارند.

وزیر کشور تصریح کرد: در روزهای گذشته بعضی از افراد مصاحبه‌هایی کرده‌اند که این مراسم چیست؟ اگر این افراد می‌خواهند بدانند این مراسم چه می باشد به سراغ زبان دشمنان ما بروند که همه آنها این مراسم را بایکوت کرده‌اند و آنهایی هم که به این مراسم پرداخته‌اند سعی به پرداختن ایرادات و مسائل حاشیه‌ای آن بوده است.

رحمانی فضلی با تاکید بر اینکه افراد دیگری در این مدت سعی داشتند با مقابل هم قرار دادن اربعین و حج، شیعه و سنی را در مقابل هم قرار دهند، یادآور شد: اصلاً اینطور نیست که ما بگوییم اربعین همانند حج است؛ حج واجب است و اربعین در دل حج اتفاق می افتد، این مسائل نشان می‌دهد که دشمنی‌ها با ما زیاد بوده و نگرانی از گسترش این اعتقاد در بین مردم جهان وجود دارد.

وزیر کشور ادامه داد:مراسم اربعین امسال نسبت به سال قبل بهتر برگزار شد، ولی باید باز هم بهتر و مردمی شود و کاروان‌ها از شهرهای مختلف راه حضور داشته باشند تا همانند مراسم حج کارهای اربعین توسط نماینده‌هایی پیگیری شود.

رحمانی فضلی افزود: رئیس جمهور در هیات دولت دستور دادند که برای بهتر کردن زیرساخت‌های مراسم اربعین سه اقدام انجام گیرد که چهار بانده کردن مهران به نجف، ایجاد پل خرمشهر به بصره و همچنین حل روادید بین دو کشور ایران و عراق جزو دستورات ایشان بوده است.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: این سه دستور از دستورهای ماندگاری است که باقی می ماند و آیندگان هم از آن یاد می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار