قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی تاکید کرد ؛

ارتقا شاخص سلامت با اجرای برنامه تحول نظام سلامت

قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:وزارت بهداشت برای ارتقا شاخص سلامت طرح تحول نظام سلامت را اجرا می‌کند.

ارتقا شاخص سلامت با اجرای برنامه تحول نظام سلامتخدایی قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهددر گفتگو اختصاصی با  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  در جلسه بنیان گذاران سلامت گفت: ٧٥ درصد از تهدید کننده‌های سلامت و عوامل تاثیر گذار بر آن در حیطه وظایف دانشگاه و یا وزارت بهداشت نیست.

وی ادامه داد: ۷۵ درصد عوامل تهدید کننده یا به علت شیوه زندگی نادرست مردم یا بخش تهدید کننده سازمان‌هایی که خدمات ارائه می‌دهند است که وزارت بهداشت برنامه تحول سلامت را اجرا می‌کند تا این عوامل را کاهش دهد.

قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به حضور ۶۰ نماینده از سازمان‌های مختلف با عنوان بنیان گذاران سلامت افزود: نمایندگانی که شرکت کرده اند در طول سال با دانشگاه و دبیر خانه امنیت غذایی و سلامت همکاری‌هایی داشته اند و قرار است در سازمان سلامت کارکنان شورایی تشکیل شود تا همه کارکنان از نظر سلامت مشکلی نداشته باشند.

خدایی درابطه با برنامه‌های اجرایی در سازمان ها، اظهار داشت:سند توسعه سلامت خراسان رضوی با کمک سازمان‌ها تهیه شده و قرار است در تمام سازمان‌ها اجرایی شود.

وی ادامه داد: سند بیماری‌های غیر واگیر که ٨٠ درصد بیماری‌ها را تشکیل می‌دهند، قرار است با کمک سازمان‌ها و دانشگاه اجرایی شود تا ما بتوانیم تهدید کننده‌های سلامت را کاهش دهیم و همچنین مشارکت مردم را زیاد کنیم تا امکان خدمت گذاری بهتر و کامل‌تر فراهم شود.

انتهای پیام//آ. ح
 

۸۰ درصد بیماری‌های جامعه ما غیرواگیر است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.