آغاز گفتگوی سوئیس با آمریکا درباره تضمین ارسال دارو و غذا به ایران علیرغم تحریم‌ها

دولت سوئیس گفت‌وگوهایی را با آمریکا و ایران برای تضمین جریان ورودی دارو و غذا به ایران علیرغم تحریم‌های یکجانبه واشنگتن علیه تهران آغاز کرده است.

آغاز گفتگوی سویس و آمریکا درباره تضمین ارسال دارو و غذا به ایرانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، کشور سوئیس از آغاز گفتگوها با آمریکا و ایران درباره ورود دارو و غذا به ایران با وجود اِعمال تحریمها خبر داد.

دولت سوئیس روز دوشنبه اعلام کرد درباره ایجاد یک کانال پرداختی برای تضمین ارسال کالاهای بشردوستانه مانند غذا و دارو به تهران گفتگوهایی را با آمریکا و ایران آغاز کرده است.

آمریکا ۱۸ اردیبهشت سال جاری به صورت یکجانبه و بدون دلیل خاصی از برجام که مورد تأیید جامعه جهانی و شورای امنیت سازمان ملل بود خارج شد و اعلام کرد با خروج از برجام تمام تحریم‌ها علیه ایران طی ماه‌های آینده بازگردانده می‌شوند. واشنگتن همچنین تهدید کرد هر کشوری که تحریم‌ها علیه ایران را نقض کند، با پیامدهای آن روبرو خواهد شد.

دبیرخانه دولتی امور اقتصادی سوئیس روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «سوئیس به حفظ منافع اقتصادی خود متعهد بوده و از نزدیک تحولات (مربوط به تحریمهای ایران) را بررسی می‌کند و هم‌اکنون مقامات سوئیسی در تماس مستقیم با مقامات  آمریکا، اتحادیه اروپا و ایران هستند».

این بیانیه می‌افزاید: «سوئیس به طور خاص در زمینه حقوق‌ بشر متعهد است تا ارسال محصولات غذایی و دارویی از سوئیس به ایران را تضمین کند». همچنین یک سخنگوی دبیرخانه دولتی امور اقتصادی سوئیس به رویترز گفته است: «دولت در خصوص ایجاد یک کانال پرداختی امور بشردوستانه در حال رایزنی با مقامات آمریکا، ایران و برخی از شرکتهای سوئیسی است». وی جزئیات بیشتری در این زمینه ارائه نداده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: تحریم ، برجام ، اروپا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار