دبیرکل سازمان اکو:

میزان تولید ناخالص داخلی اکو دو برابر شده است

دبیرکل سازمان همکاری های اقتصادی منطقه ای اکو گفت: تولید ناخالص داخلی کشورهای عضو اکو با ۱.۹ تریلیون دلار رسیده و رشد دو برابری داشته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ هادی سلیمان پور شامگاه دوشنبه در نشست شورای نمایندگان دائم اکو در ساری با اظهار اینکه این نشست زمینه برای آشنایی با ظرفیت های اقتصادی و زیرساخت های ایران بوده است گفت: اکو ظرفیت قابل ملاحظه ای را به همراه دارد زیرا در منطقه ای با حدود هشت میلیون کیلومتر مربع و جمعیت بالغ ۴۵۰ میلیون نفر با بازاری حدود ۷۳۳ میلیارد دلار در سال حضور داریم.

وی با بیان اینکه میلیون کل تولید ناخالص داخلی اکو به دوبرابر و ۱.۹ تریلیون دلار رسیده، این ظرفیت را بسیار بی نظیر دانست و افزود: اکو قطب شمال را به آبهای گرم جنوب و شرق آسیا را به اروپا متصل می کند.

سلیمان پور با اظهار اینکه مازندران ظرفیت قابل ملاحظه ای در حوزه های مختلف از جمله کشاورزی، صنعت و گردشگری دارد و گفت: مردم مازندران بسیار بافرهنگ و اصیل و از سرمایه های اصلی ایران به شمار می روند و مهمان نوازی مازندران از میلیون ها نفر گردشگر در ساری از ظرفیت های قابل ملاحظه است.

دبیرکل سازمان همکاری های اقتصادی منطقه ای اکو با اظهار خرسندی از برگزاری دویست و سی و چهارمین نشست شورای نمایندگان دائم اکو در ساری از میزبانی مازندران تقدیر کرد.

تقویت دیپلماسی اقتصادی و تبیین نقش و جایگاه استان مازندران دویست و سی و چهارمین نشست شورای نمایندگان دائم اکو با میزبانی راه آهن جمهوری اسلامی ایران در شهر ساری درحال برگزاری است.

در این نشست هیئت ۴۵ نفر متشکل از دبیرکل و اعضای دبیرخانه سازمان اکو و سفرای ۹ کشور عضو اکو ، مدیران ارشد وزارت امور خارجه و نیز راه آهن جمهوری اسلامی ایران شرکت خواهند کرد و هیئت هایی از کشورهای افغانستان،آذربایجان، قزاقستان، جمهوری اسلامی ایران، قرقیزستان، پاکستان، تاجیکستان، ترکیه، ترکمنستان و ازبکستان در این نشست حضور دارند.

بازدید از ایستگاه های راه آهن ورسک، شیرگاه، ساری و نیز بندر امیرآباد بهشهر از جمله برنامه های نشست دو روزه نمایندگان اکو در مازندران است.

 

انتهای پیام/پ

نشست شورای نمایندگان دائم اکو در ساری

برچسب ها: راه آهن ، حمل و نقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.