بیش از 40 هزار هکتار از اراضی فامنین زیرکشت غلات

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین گفت: 46 هزار و 700 هکتار از اراضی شهرستان فامنین زیر کشت غلات رفته است.

بیش از 40 هزار هکتار از اراضی فامنین زیرکشت غلاتبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،جعفر کاویانی‌دلشاد ، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین با اشاره به پایان کار کشت گندم و جو در مزارع فامنین افزود: 46 هزار و 700 هکتار از اراضی فامنین زیر کشت غلات رفته که از این میزان، 4 هزار هکتار زیرکشت گندم آبی و 35 هزار و 200 هکتار هم زیرکشت گندم دیم رفته است.

وی ادامه داد: کشت جو دیم در سطح 4 هزار هکتار و جو آبی در سطح 3 هزار و 500 هکتار انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین اظهار داشت: فامنین با میانگین بلندمدت بارش حدود 259 میلیمتر از شهرستان‌هایی است که از حیث منابع آبی وضعیت مناسبی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: به لطف خدا در سال زراعی گذشته 352 میلیمتر بارندگی در شهرستان انجام شد که عمده بارش در فصل بهار بوده است.

کاویانی‌دلشاد بیان کرد: این موضوع موجب شد محصولات با عملکرد کمی و کیفی بالا برداشت شود و برای بهره‌وری بهتر از آب بخش اعظم توجهات در راستای اجرای کشت‌های کم آب‌بر نظیر کلزاست.

وی گفت: امسال نیز با توجه به پیش‌بینی‌ هواشناسی و بارش‌های نرمال پیش رو امیدواریم برداشت 60 هزار تن گندم و 20 هزار تن محصول جو از مزارع شهرستان را شاهد باشیم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین خاطرنشان کرد: متوسط عملکرد گندم و جو آبی در هر هکتار 4.5 تن و در مزارع دیم نیز 1.5 تن برآورد می‌شود.

این مسئول ابراز کرد: کشت گندم در سال جاری با مصرف نزدیک به 800 تن انواع بذور اصلاح شده و کشت جو با مصرف 80 تن انواع بذور اصلاح شده و توزیع یک‌هزار و 560 تن انواع کود پایه پایان پذیرفت.

کاویانی‌دلشاد با بیان اینکه در سال زراعی گذشته به دلیل بارندگی‌های فصل بهار شاهد افزایش تولید بودیم، افزود: امسال سطح کشت غلات 10 درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/ج

 

بیش از46هزار هکتار از اراضی شهرستان فامنین زیر کشت غلات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار