۹۹ درصد نیت واقفان بانه‌ای مربوط به مساجد است

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بانه گفت: ۹۹ درصد نیت واقفان بانه‌ای مربوط به مساجد است و تمام هزینه‌های جاریه مساجد از این رقبات تامین می‌شود

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،آرمان شریفی، گفت:در حال حاضر شهرستان بانه دارای ۲۹۴ موقوفه و هزار ۶۵۶  رقبه است.

وی با اشاره به اینکه این رقبات در بخش‌های کشاورزی، آموزشی، تجاری و مسکونی هستند، افزود: ۹۹ درصد نیت واقفان بانه‌ای مربوط به مساجد است و تمام هزینه‌های جاریه مساجد از این رقبات تامین می‌شود.

شریفی با اعلام اینکه اداره اوقاف بانه حدود ۴۰۰ میلیون را برای تأمین مایحتاج ضروری هزینه کرده است، بیان کرد: در راستای اجرای برنامه‌های دهه اوقاف ۲۰ ویژه برنامه فرهنگی از جمله برگزاری کلاس‌های حفظ قرآن کریم را انجام می‌دهد.

وی با اشاره به پیگیری ۶۳ پرونده حقوقی در مورد اموال موقوفه و طرح در مراجع قضایی به دنبال مطالبه گری از اموال موقوفه هستیم، عنوان کرد: در این راستا برای سنددار کردن اموال موقوفه اقدام کرده ایم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بانه با اشاره به وقف‌های جدید ثبت شده در سال جاری بیان کرد: هشت مورد وقف جدید در سال جاری در بانه به ثبت رسیده است که ازاین لحاظ جایگاه اول استان را داریم.

وی با اعلام اینکه وقف منزل مسکونی پاکبان خیراندیش بانه به ارزش ۵۰۰ میلیون تومان یکی از وقف‌های جدید امسال بوده است، گفت: این واقف خیراندیش منزل مسکونی خود را وقف فعالیت‌های قرآنی کرده است.

شریفی به بیمه ۵۶ نفر از خادمان مساجد در سال جاری اشاره کرد و گفت:خادمان مساجد فقط ۲۵ درصد بیمه خود را پرداخت می‌کنند و مابقی توسط اداره اوقاف تأمین می‌شود.

انتهای پیام/م

وقف منزل مسکونی پاکبان خیراندیش بانه‌ای

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.