مدیر حوزه علمیه لرستان؛

زمینه حضور روحانیان در شهرها فراهم شود

مدیر حوزه علمیه لرستان به اهمیت حضور روحانیان در همه شهر‌ها و نشر زکات علم خود و هدایت دینی جامعه اشاره کرد و گفت: حوزه باید با برنامه ریزی زمینه این حضور را فراهم سازد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  حجت الاسلام علی میناپور، مدیر حوزه علمیه لرستان، با اشاره به خالی شدن شهر‌ها از وجود علما و تمرکز روحانیت در قم بیان داشت: حوزه علمیه نتوانسته به خوبی برنامه ریزی کند و طرح‌هایی ارائه بدهد که روحانیان بتوانند در همه بلاد مستقر شوند.

وی با اشاره به حضور علما در استان لرستان و اینکه در شهرستان بروجرد ۷۰ مجتهد ساکن بوده است، افزود: امروز نیز جمعیت علما و فضلا بالا است، ولی ۹۰ درصد جمعیت علما در استان قم هستند و اگر به دیگر شهر‌ها اعزام شوند به صورت مقطعی است.

مدیر حوزه علمیه لرستان یادآور شد: از ضروریات امروز برنامه ریزی حوزه در جهت ارائه عملی و استقرار روحانیان قم در دیگر شهر‌های کشور برای بهره مندی از آموخته‌های آنان و هدایت جامعه است.

وی در ادامه با بیان اینکه با توجه به جمعیت فضلا و علما می‌توان در هر استانی از ظرفیت عالمان دین بهره‌مند شد، خاطرنشان کرد: در این راستا حوزه علمیه باید برنامه ریزی کند و با شناسایی توانمندی‌های روحانیان در اعزام و مستقر شدن علما نقش آفرین باشد.

حجت الاسلام میناپور رسالت نخست طلاب را درس خواندن و کسب علوم دینی عنوان کرد و گفت: در حوزه باید برای طلاب از ابتدا تبیین شود که پس از درس خواندن و فراگیری علوم دینی برای نشر زکات علم خود باید در جمع مردم و هرجایی که به حضور روحانیت نیاز بیشتری دارد، حضور یابند و در زمینه ترویج و تبیین مکتب اهل بیت (ع) نقش آفرینی کنند.

وی با اشاره به آگاه بودن روحانیت به انجام وظیفه تبلیغی خود بیان داشت: علما و روحانیان مستقر در قم، چون در دیگر شهرستان‌ها نیستند، ضرورت این حضور را درک نکردند و باید از آنان دعوت شود و در مقابل زمینه حضور آنان فراهم شود.

مدیر حوزه علمیه لرستان در ادامه تصریح کرد: از بین روحانیان مستقر در قم باید افرادی که به حدی از علم رسیدند و توانایی تدریس سطوح عالی را دارند، از توانایی تبلیغی برخوردار هستند و از نظر علمی و اخلاقی منشأ اثر هستند زمینه حضور این افراد را باید فراهم کرد.

وی اظهار داشت: برای مسقر شدن روحانیان و علمای قم در دیگر شهر‌ها باید امتیازاتی که در استان قم برای آنان در نظر گرفته شده است، در دیگر مناطق نیز فراهم شود و زمینه اثر آفرین بودن فعالیت این قشر فراهم شود.

حجت الاسلام میناپور تصریح کرد: باید بومی‌های هر استانی را برای ادامه فعالیت تبلیغی و ادامه رسالت انبیا به استان‌ها دعوت کرد، زیرا از نظر فرهنگی سازگاری بیشتری با مناطق دارند.

وی عدم حمایت بزرگان را از دیگر عواملی عنوان کرد که موجب ماندگاری مبلغان در قم شده است و این عدم حمایت موجب دلسری آنان برای فعالیت تبلیغی در بلاد مختلف می‌شود.

انتهای پیام/د

فراهم سازی زمینه حضور روحانیان در شهرها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.