کشاورزان و دامداران اردبیلی هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند

مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: کشاورزان و دامداران استان اردبیل هشدارهای اخیر هواشناسی را جدی بگیرند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، جاوید صحرایی، مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با توجه به تغییرات شدید آب و هوایی و ماکرو کلیمایی در نقاط مختلف استان با اعلام این خبر افزود: دامداران می بایست به دلیل طغیان آب رودخانه ها از چرای دام درمسیر سیل ها اجتناب نمایند و به دلیل رعایت بهداشت غذایی دامها  از غذا دهی در مزارع و فضاهای باز اجتناب نمایند

وی خطاب به باغداران نیز توصیه کرد: از انجام عملیات محلول پاشی و سم پاشی به دلیل وقوع بارش های پائیزه خود داری نموده وسعی و اهتمام بیشرتی نسبت به تنظیم دما و تهویه واحد های گلخانه ای مبذول دارند .

مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در ادامه سخنان  خود از کشاورزان خواست از هم اکنون اقدام به اضافه کردن ضد یخ به رادیاتور ماشین آلات کشاورزی بنمایند و کلیه ادوات و ماشین آلات کشاورزی را در محل مسقف نگهداری نمایند .

صحرایی خطاب به زنبور داران استان نیز توصیه نمود از کندوها درم قابل بارش ها ، کاهش دما و وزش بادهای سرد پائیزه محافظت بکنند و از هم اکنون برنامه ریزی نمایند تا زنبور های عسل را از مناطق ییلاقی به مناطق قشلاقی انتقال دهند.

وی  از کلیه چغندر کاران استان اردبیل نیز خواست  با هماهنگی چغندر کاران برای برداشت محصول خود اقدام نمایند و انباشت محصول پس از برداشت در مزرعه خودداری نمایند.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به موضوع مهم پیش آگاهی برای مقابله بموقع با محاطارت احتمالی محیط و طبیعت  از کشاورزان خواست عملیات ذخیره سازی طروبت در اراضی آیش دیم با استفاده از گاوآهن قلمی را  به اتمام برسانند و با پخش کود دامی در اراضی کشاورزی و آماده سازی بستر کاشت زراعت پائیزه به توصیه ها و راهنمایی های کارشناسان ترویج نیز گوش فرا دهند.

انتهای پیام/ح

زنبور داران اردبیل  از کندوهای خود محافظت بکنند

 

برچسب ها: هواشناسی ، کشاورزان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار