برداشت بیش از 8 هزار تن گندم از مزارع خلخال

مدیر جهاد کشاورزی خلخال گفت: امسال بیش از هشت هزار تن گندم از مزارع این شهرستان برداشت می شود که این میزان در مقایسه با پارسال 20 درصد کاهش خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بهبود علیزاده امروز در جلسه شورای توسعه کشاورزی خلخال افزود: در سال زراعی جاری 10 هزار و 20 هکتار از زمین های کشاورزی آبی و دیم این شهرستان زیر کشت گندم قرار گرفته بود که با توجه به سرمازدگی بهار امسال پیش بینی می شود گندم برداشت شده از مزارع منطقه 20 درصد نسبت به سطح زیر کشت کاهش داشته باشد.

وی با اشاره به شروع برداشت گندم در مناطق گرمسیری منطقه از آمادگی مراکز خرید خبرداد و گفت: خرید محصول در این مراکز به قیمت تضمینی انجام خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی خلخال تصریح کرد: برای حمایت از تولید کنندگان و بهره برداران بخش کشاورزی در فصل کشت مدیریت جهاد کشاورزی اقدام به تهیه و توزیع 200 تن کود و بذر اصلاح شده گندم در اختیار کشاورزان قرار داده و با برگزاری دوره های آموزشی مختلف در جهت افزایش راندمان تولید و کاهش تلفات محصول تلاش کرده است.

علیزاده افزود: گندم تولیدی بخش خورش رستم از بهترین ومرغوبترین نوع گندم تولیدی کشور بوده و با اختلاط آن با گندم های تولیدی مناطق دیگر استان اردبیل کیفیت آرد تولیدی نیز ارتقا پیدا می کند.

انتهای پیام/ع

برداشت گندم در خلخال

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار