سازمان ملل از کشته و زخمی شدن ۴۳۵ غیر نظامی در جریان انتخابات پارلمانی افغانستان خبر داد.

سازمان ملل: ۴۳۵ غیر نظامی در جریان انتخابات پارلمانی افغانستان کشته و زخمی شدندبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، دفتر معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) از کشته و زخمی شدن ۴۳۵ غیر نظامی در جریان انتخابات پارلمانی این کشور خبر داد.

یوناما امروز با انتشار گزارشی درباره انتخابات تحت عنوان «خشونت‌های انتخابات ۲۰۱۸» نوشت: در نتیجه خشونت های مربوط به انتخابات ۵۶ غیر نظامی کشته و ۳۷۹ تن دیگر زخمی شده‌اند. بیشتر تلفات غیر نظامیان در ۲۰ اکتبر روز برگزاری انتخابات پارلمانی افغانستان ثبت شده است.

در این گزارش آمده که طالبان با راه‌اندازی حملات مسلحانه علیه افراد و اهداف غیر نظامی، کمپین خشونت و ترس را به منظور اختلال پروسه انتخابات راه اندازی کرده بودند.

گزارش یوناما تصریح کرده است که در روز اول انتخابات پارلمانی افغانستان ۵۲ غیر نظامی کشته و ۳۳۹ تن دیگر زخمی شدند که نسبت به ۴ انتخابات گذشته، میزان بیشتر تلفات غیر نظامیان را نشان می دهد.

قابل یادآوری است که انتخابات پارلمانی افغانستان در تاریخ 28 و 29 میزان/ مهر در 32 ولایت از مجموع 34 ولایت این کشور برگزار شد. انتخابات در ولایت قندهار که به دلیل ترور فرمانده پلیس این ولایت به تعویق افتاده بود نیز با یک هفته تاخیر برگزار گردید. برگزاری انتخابات در ولایت غزنی نیز به دلیل کشمکش های سیاسی هنوز برگزار نشده است.

قرار است نتایج ابتدایی انتخابات در دوم ماه قوس/ آذر اعلام گردد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.