قاسم سلیمانی دشتکی عصر امروز در کارگروه استانداران منطقه چهار که به ریاست دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد گفت:امروز توجه به ایلام توجه به کل کشور است.

توجه به ایلام توجه به کل کشور استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام;قاسم سلیمانی دشتکی عصر امروز سه شنبه 15 آبان ماه در کارگروه استانداران منطقه چهار که به ریاست دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی بر گزار شد بر توجه هرچه بیشتر به موضوعات ملی در استان حین اختصاص اعتبارات تاکید کرد و گفت؛ امروز توجه به ایلام توجه به کل کشور است.

وی افزود: اعتبارات استان را نه به میزان جمعیت کم آن بلکه به میزان 8 سال  توسعه نیافتگی در دوران جنگ تحمیلی اختصاص دهید.

وی با بیان این که  بعد ملی اعتبارات استان ایلام باید مورد توجه قرار گیرد گفت: در بحث اربعین زائران بیش از 21 استان کشور یا به عبارتی بیش از 60 درصد کل زائران کشور از ایلام و مرز مهران تردد می کنند.

وی با عنوان کردن این مطلب که توجه به زیرساخت های استان توجه به منافع کل ملت ایران است، گفت؛ امروز ایلام به دروازه عتبات عالیات در ایران مبدل گشته است و به یمن اربعین خیل عظیم زائران کشور مرز مهران را برای ورود به کشور عراق انتخاب می کنند.

 

استاندار ایلام سپس به منابع عظیم نفت و گاز در استان اشاره کرد و گفت؛ این منابع عظیم بعلاوه وجود مرز مهران، ایلام را با توجه به هم مرز بودن با کشور مصرف کننده ای چون عراق در جایگاه مهمی برای رشد و توسعه اقتصاد کشور قرار داده است.

 

وی در ادامه خواستار ایجاد زیرساخت های استان به نسبت نقش آفرینی در بعد ملی شد و گفت؛ امیدواریم که در بحث ردیف های بودجه ای و اختصاص اعتبارات ایلام صرفا بر اساس جمعت کم آن مورد ارزیابی قرار نگیرد، بلکه ایلام را بایست به نسبت رشادت ها و فداکاری های دوران دفاع مقدس، به میزان 8 سال عقب ماندگی از توسعه در دوران جنگ تحمیلی و به نسبت جایگاه مهمی که در بحث اربعین، مرز مشترک و منابع عظیم نفت و گاز دارد، مورد توجه و قضاوت قرار بگیرد.

توجه به ایلام توجه به کل کشور است

 

 

توجه به ایلام توجه به کل کشور است

 

انتهای پیام/ع

 صحبت های استاندار ایلام در نشست کارگروه استانداران منطقه چهار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.