مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان از برگزاری همایش یاوران وقف با هدف تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف در مرکز استان و شهرستان‌های این استان طی دهه وقف خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام اسماعیل تدینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه کرمان همواره به عنوان استانی مذهبی و تاریخی در بحث وقف مطرح بوده است، بیان داشت: از ابتدای امسال در سطح استان ۱۳۵ ملک وقف شده است که این نشان از روحیه خیرخواهی و نوع‌دوستی مردم کرمان است.

وی با اشاره به اینکه 15تا 24 آبان جاری به نام دهه وقف نامگذاری شده است، نخستین واقف را پیامبر گرامی اسلام(ص) دانست و افزود: خدمات و برکات وقف باید در جامعه اطلاع‌رسانی شود تا مردم از این نعمت الهی مطلع باشند.

 حجت الاسلام تدینی به بیان گزارشی از برنامه هایی که در این هفته برگزار می شوند، پرداخت و از برگزاری ۲۵۰ برنامه در سطح استان طی مرحله اول خبر داد.

وی با اعلام اینکه خدمات وقف در همه بخش‌ها موثر و گسترده است، تصریح کرد: 250 بقعه متبرک کوچک و بزرگ و ۴۵۰ مدرسه موقوفه‌ای در سطح استان وجود دارند که خدمات گسترده‌ای به مردم ارائه می دهند.

حجت الاسلام تدینی یادآور شد: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان حدود ۸۵ هزار مستاجر در سطح استان دارد و به نوعی سبب اشتغالزایی شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان تأکید کرد: نباید به وقف نگاه اداری کرد و خدمات آن را منحصر به عملکرد اداره اوقاف دانست.

حجت الاسلام تدینی با بیان اینکه وقف در کاهش جرائم نقش مهمی دارد، بیان داشت: در ماه‌های محرم، صفر و رمضان به برکت امام حسین (ع)، شاهد کاهش جرائم در سطح جامعه هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: سیستم اوقاف ۱۸۹ شناسه و برنامه در سال دارد و تاکنون ۶ هزار و ۵۰۰ ملک وقفی در استان سنددار شده است.

حجت الاسلام تدینی با تأکید بر تکمیل پروژه های نیمه تمام افزود: در حال حاضر تمام توان ما بر تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام اوقاف در سطح استان است.

وی پیش بینی کرد: در سطح استان ۵۰۰ خانه مخروبه وقفی وجود داشته باشد که باید تعیین وضعیت شوند.

حجت الاسلام تدینی با اشاره به دیدارهای مردمی اداره اوقاف تصریح کرد: هر روز بعد از ظهرها از ساعت ۱۵:۳۰ در محل اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کرمان دیدار مردمی داریم.

وی از برگزاری همایش یاوران وقف طی دهه وقف در مرکز استان و شهرستان‌ها خبر داد و یادآور شد: در این همایش ها از تعدادی از فعالان این حوزه تجلیل می‌شود.

انتهای پیام/ب

نشست مطبوعاتی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان

برچسب ها: اوقاف ، اخبار فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار