شهرستان دهاقان در زمینه بوم‌گردی بسیار مستعد است

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دهاقان گفت: شهرستان دهاقان در زمینه بوم‌گردی بسیار مستعد بوده و در روستای پوده و قهه در این خصوص فعالیت‌هایی صورت گرفته که بوم‌گردی خانه رباب در روستای پوده به زودی افتتاح می‌شود.

 به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مرتضی طیاری رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دهاقان با اشاره به نگاه ویژه به میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان دهاقان، اظهار داشت: بازار قدیمی شهرستان دهاقان که نماد فرهنگ و قدمت  شهرستان دهاقان بوده مورد بازدید و بررسی دقیق قرار گرفته و همراه با چند سرای وابسته و مساجد موجود در این بازار قدیمی  جهت مرمت و ساماندهی با مشارکت وزارت راه و شهرسازی در برنامه بازآفرینی شهری قرار می‌گیرد و طرح ساماندهی بازار توسط میراث فرهنگی تهیه می‌شود.

وی خانه‌های تاریخی حجازی، حسین قلی خان خطایی و جهانگیری را جزء آثار ملی ثبت شده دانست و افزود: خانه‌های تاریخی و قدیمی دهاقان از جمله خانه‌های حجازی، حسین قلی خان خطایی و جهانگیری نیز مورد بازدید قرار گرفته و با توجه به اینکه به ثبت ملی رسیده‌اند مرمت خانه حجازی در فهرست پیشنهادی استان به معاونت میراث اعلام شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دهاقان اذعان کرد: خانه اصغرخان جهانگیری هم که به ثبت رسیده مقرر شده که جهت تملک آن با وزارت راه و شهرسازی در قالب پروژه‌های بافت تاریخی پیگیری‌ها صورت گیرد.

وی با اشاره به واگذاری خانه تاریخی حسین قلی خان خطایی به سرمایه‌گذار بخش خصوصی، عنوان کرد: با توجه به اینکه مالکیت خانه تاریخی حسین قلی خان خطایی دهاقان در اختیار شهرداری دهاقان بوده، مصوب شد که شهرداری دهاقان با نظارت میراث فرهنگی نسبت به مرمت و بازسازی خانه اقدام نماید و سپس سازمان میراث فرهنگی در خصوص واگذاری این خانه به سرمایه‌گذار بخش خصوصی با شهرداری همکاری نماید.

طیاری تصریح کرد:درصدد هستیم مرمت بافت تاریخی و چهارسوق تاریخی روستای پوده که در زمینه گردشگری فعال بوده و از بافت تاریخی ارزشمندی برخوردار و از حمام، مسجد جامع و کاروان‌سرای تاریخی بهره‌مند است در قالب پروژه‌های بازآفرینی روستایی با مشارکت وزارت راه و شهرسازی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه تکمیل موزه روستای پوده دهاقان در دستور کار قرار دارد، اعلام کرد: حمام تاریخی روستای پوده دهاقان نیز در راستای موزه آماده‌سازی شده و هماهنگی‌های لازم با گروه موزه‌های میراث فرهنگی به منظور تحت پوشش قرار دادن این موزه صورت گرفته و مکاتبات لازم با معاونت میراث فرهنگی به منظور تکمیل تجهیزات موزه انجام خواهد شد.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دهاقان با تأکید بر اینکه بوم‌گردی روستای پوده آمادگی پذیرایی از توریست را دارد، مطرح کرد: شهرستان دهاقان در زمینه بوم‌گردی بسیار مستعد بوده و در روستای پوده و قهه در این خصوص فعالیت‌هایی صورت گرفته که بوم‌گردی خانه رباب در روستای پوده به زودی افتتاح می‌شود و   آماده پذیرایی از توریست خواهد بود، البته هم‌چنان پیگیر و حامی فعالیت بوم‌گردی در دهاقان هستیم.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.