10 میلیون جمعیت در بافت‌های فرسوده شهرهای کشور ساکن هستند

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت:در حال حاضر 140 هزار هکتار از مناطق شهری را بافت‌های فرسوده، تاریخی و سکونتگاه‌های غیررسمی تشکیل می‌دهد که 10 میلیون جمعیت در بافت‌های فرسوده شهرهای کشور ساکن هستند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،هوشنگ عشایری شامگاه پنجشنبه در بازدید از بازار تاریخی شهرضا، اظهار کرد: تیمچه‌های بازار شهرضا بسیار منحصر به فرد و زیبا است این تیمچه‌ها ظرفیتی برای تبدیل شدن به مکانی برای مسافران و بازدید گردشگران است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که بازار شهرضا هویت اصلی شهرضا در منطقه جنوب استان اصفهان است و این بازار یکی از عناصر اصلی شهر است، افزود: جریان زندگی در بازار حاکم است و در طرح بازآفرینی شهری به عنصر اصلی شهر که بازار است، توجه می‌شود.

وی با اشاره به مرمت بازار شهرضا، عنوان کرد: باید اقدام مشترکی ما بین اداره اوقاف، شهرداری، میراث فرهنگی، راه و شهرسازی و کسبه برای مرمت بازار انجام شود، هویت و نقش‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی که در گذشته در بازار وجود داشت را باید دوباره به آن بازگردانیم.

عشایری در بازدید از سکونت‌گاه‌های غیررسمی شهرستان شهرضا، اذعان داشت: یکی از خواسته‌های عمده ساکنان این مناطق بهسازی معابر است و در این راستا باید در اقدامی مشترک با شهرداری و دستگاه‌های خدمات‌رسان در این مناطق ورود پیدا کنیم.

وی با بیان این‌که در ستاد بازآفرینی شهری شهرضا برای اعضا و دستگاه‌ها برای توانمندسازی این مناطق سهم و برنامه تعریف شده است، خاطرنشان کرد: در محله شهید چاوشی کلنگ ساخت یک مجتمع آموزشی ورزشی بر زمین زده شده و هر آنچه در قالب یک برنامه مشترک پیش‌بینی کنند آن را قبول می‌کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه بازدید از ورزشگاه تختی شهرضا، اظهار کرد: اداره ورزش و جوانان شهرضا تقاضای توسعه سالن خوابگاه این ورزشگاه را داشتند که با کارشناسی که انجام می‌شود اگر کمتر از استاندارد اجرا شده باشد، آن را توسعه می‌دهیم.

وی در ادامه با بیان این‌که رویکرد ما در برنامه بازآفرینی شهری رویکرد محله‌محوری با مشارکت مردم است، تصریح کرد: احداث طرح‌های عمرانی در محلات با نظرخواهی و تأیید شهروندان انجام می‌شود و هیچکس حق تحمیل خواسته‌های خود را به مردم ندارد و در این رابطه مردم با دریافت تسهیلات بانکی با بازپرداخت 6 درصد، در نوسازی خانه‌های فرسوده مشارکت می‌کنند.

عشایری با بیان این‌که در حال حاضر 140 هزار هکتار از مناطق شهری را بافت‌های فرسوده، تاریخی و سکونتگاه‌های غیررسمی تشکیل می‌دهد که 10 میلیون جمعیت در بافت‌های فرسوده شهرهای کشور ساکن هستند، اذعان داشت: تکلیف شده است که تمامی اراضی دولتی واقع در بافت فرسوده در اختیار مردم قرار بگیرد.
وی با تأکید بر این‌که اراضی دولتی به توسعه‌گران اختصاص می‌یابد، گفت: اگر توسعه‌گران وارد این برنامه شدند همه دستگاه‌های دولتی باید اراضی خود را در اختیار برنامه قرار دهند مردم اگر زمین دولتی خالی اطلاع دارند، گزارش دهند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.