پایان عملیات ساخت و تعمیر ۷۰ هزار واحد مسکونی

استاندار کرمانشاه گفت : عملیات ساخت و تعمیر ۷۰ هزار واحد مسکونی و ۹ هزار واحد دامی احداثی و تعمیری در اولین سالگرد زلزله غرب استان به پایان می‌رسد و مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه گفت : روند بازسازی و ساخت و ساز در سرپل ذهاب با تلاش‌های شبانه روزی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ۱۲ ستاد معین استان‌های مختلف بخصوص در روستا‌های شهرستان مناسب است.

وی با اشاره به روند مناسب بازسازی در اماکن دولتی گفت: بازسازی بیمارستان سرپل ذهاب از اولویت‌های ستاد بازسازی بود که به دلیل روند ۲ ماهه اظهار نظر کارشناسی مهندسان مشاور به کندی پیش رفت، ولی امروز می‌بینیم که با تلاش بنیاد مسکن، خیران بخش سلامت و وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی استان از روند مناسبی برخوردار بوده و در نهایت در سالگرد زلزله (۲۱ آبان) به بهره برداری خواهد رسید و یکی از مهمترین دغدغه‌های مردم رفع می‌شود.

وی خاطرنشان کرد : بازسازی بیمارستان اسلام آبادغرب هم به دلیل داشتن مشکل قضایی زمان بر شده و روند ساخت و ساز آن متفاوت خواهد بود.

استاندار کرمانشاه در ادامه اظهار داشت : کار بازسازی مسکن مهر به دلیل اظهارنظر کارشناسی مهندسان مشاور که ۲ ماه به طول انجامید دیرتر از واحد‌های مسکونی دیگر آغاز شد و طبق نظر آن‌ها تعدادی از بلوک‌ها کاملا تخریب و برخی دیگر نیازمند مقاوم سازی بود که در حال انجام است.

وی افزود: وجود مشکلات حقوقی صاحبان مسکن مهر با شرکت‌های بیمه‌ای دلیل دیگر کندی پیشرفت ساخت و ساز این پروژه بود که نهایتا برطرف شد و طبق برنامه زمانبندی اعلام شده کار بازسازی مسکن مهر سرپل ذهاب تا پایان سال جاری پایان خواهد یافت.

استاندار کرمانشاه سپس به روند بازسازی در سرپل ذهاب اشاره کرد و گفت : کار بازسازی در سطح این شهر به دلیل وجود بوروکراسی اداری و نوع ساخت و ساز با روستا‌ها متفاوت است که آن را زمان بر می‌کند، ولی با وجود طبیعی بودن موضوع امروز پیشرفت خوبی صورت گرفته است.

بازوند ادامه داد : در شهر سرپل ذهاب ۶ هزار و ۷۰۰ واحد دارای پروانه آسیب دیده و تخریبی وجود داشت، ولی امروز براساس آمار‌ها تعداد ۱۰ هزار و ۳۰۰ واحد در حال ساخت است.

وی با بیان اینکه بازسازی مناطق زلزله زده استان با وجود ۱۰۴ هزار واحد آسیب دیده کار بسیار دشواری است، افزود : با وجود امکانات و اعتبارات لازم بازسازی بایستی ظرفیت و کشش این کار نیز وجود داشته باشد، ولی با تمام وجود می‌توان گفت که روند بازسازی شهرستان روند مناسبی است و امیدواریم با تلاش همه، شهری مناسب و بهتر از گذشته ساخته شود.

استاندار کرمانشاه در سفر به سرپل ذهاب از روند ساخت مسکن مهر شهید شیرودی بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند ساخت و ساز این شهرک مسکونی قرار گرفت.

بازدید از بیمارستان شهدای سرپل ذهاب از دیگر برنامه‌های بازوند در این سفر یک روزه بود که بازسازی و مقاوم سازی تنها بیمارستان این شهر مورد ارزیابی قرار گرفت.

استاندار کرمانشاه سپس به بازدید میدانی مناطقی از شهر زلزله زده سرپل ذهاب پرداخت و مشکلات و موانع بازسازی و روند ساخت و ساز‌های این شهر را مورد بررسی قرار داد.

 

 

انتهای پیام/د

روند بازسازی و ساخت و ساز در سرپل ذهاب با تلاش‌های شبانه روزی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مناسب است

 

برچسب ها: اخبارفرهنگی ، بازدید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار