در کنفرانس توسعه دهندگان سامسونگ چه گذشت؟

کنفرانس سامسونگ روزهای هفتم و هشتم نوامبر برگزار شد و طی این کنفرانس محصولات زیادی از این شرکت رونمایی شدند.

در کنفرانس توسعه دهندگان سامسونگ چه گذشت؟به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کمپانی سامسونگ روزهای هفتم و هشتم نوامبر که مصادف بود با 17 و 18 آبان ماه، کنفرانس سالانه توسعه دهندگان خود (SDC 2018) را برگزار کرد. طی این کنفرانس، سامسونگ نمایشگر Infinity Flex و رابط کاربری One UI را معرفی کرد که این رابط کاربری باعث می‌شود گوشی تاشوی این کمپانی راحت‌تر مورد استفاده قرار گیرد اما One UI قرار است برای گوشی‌های معمولی این کمپانی هم منتشر شود. با این وجود، به نظر می‌رسد نام Samsung Experience برای رابط کاربری گوشی‌های سامسونگ به پایان خود رسیده باشد. این کمپانی سپس درباره توانایی‌های Bixby و این که چطور این دستیار مجازی در آینده رشد خواهد کرد و در نهایت، به دستگاه‌های تولید سامسونگ و غیر سامسونگ خواهد رسید، صحبت کرد.

نمایشگر Infinity Flex و رابط کاربری One UI برای گلکسی تاشوی بعدی

اگر بخواهیم در مورد جذاب‌ترین بخش این کنفرانس صحبت کنیم، ابتدا باید به سراغ نمایشگر Infinity Flex برویم. همانطور که انتظار هم می‌رفت، سامسونگ در کنفرانس توسعه دهندگان امسال خود هیچ گوشی هوشمند تاشویی را معرفی نکرد اما در عوض، پنل OLED تاشوی آماده خود را در معرض نمایش قرار داد که قرار است بخش اصلی گوشی گلکسی تاشوی این شرکت در آینده باشد. این نمایشگر به صورت عمودی تا می‌شود که باعث می‌شود کاربران بتوانند از صفحه نمایش بزرگ آن لذت ببرند چرا که این نمایشگر در حالت باز 7.3 اینچ اندازه دارد اما کاربران مجبور نیستند قابل حمل بودن را هم فدای داشتن صفحه بزرگ کنند.

در کنفرانس توسعه دهندگان سامسونگ چه گذشت؟

پس از این پنل OLED هم نوبت به One UI رسید. سامسونگ به طور کاملا نزدیکی در طول این مدت با توسعه دهندگان اندروید و گوگل همکاری کرده است تا یک رابط کاربری را طراحی کند که مینیمالیست باشد و محتوای مربوطه را در نیمه پایینی صفحه نمایش نگه دارد و استفاده از دستگاه با یک دست را برای کاربران آسان کند.

در عین حال، این رابط کاربری جدید صفحه نمایش را برای استفاده هنگام حمل و نقل دستگاه هم بهینه می‌کند. وقتی که این گوشی از حالت تاشده بیرون بیاید، رابط کاربری این دستگاه به صورت یکپارچه به حالت تبلت در می‌آید و به کاربر اجازه می‌دهد تا چند وظیفه را به صورت همزمان انجام دهد. سامسونگ ادعا می‌کند که One UI می‌تواند سه اپلیکیشن را به صورت همزمان باز نگه دارد.

هنوز هیچ صحبتی از تاریخ عرضه رسمی گوشی هوشمند تاشوی گلکسی به میان نیامده است اما مسئولان کمپانی کره‌ای اعلام کردند که در ماه‌های آتی این گوشی به تولید انبوه خواهد رسید.

در کنفرانس توسعه دهندگان سامسونگ چه گذشت؟

در کنفرانس توسعه دهندگان سامسونگ چه گذشت؟

البته تولید انبوه این گوشی کار آسانی نخواهد بود. تولید انبوه چنین دستگاهی با در نظر گرفتن تولید انبود نمایشگرهای Infinity Flex این کمپانی کار بسیار سختی خواهد بود که زمان زیادی هم نیاز دارد. سامسونگ برای تولید این نمایشگر جدید، مجبور بود شیشه را با یک لایه محافظ جدید عوض کند؛ یک پلیمر کامپوزیت پیشرفته که هم انعطاف‌پذیر باشد و هم مقاوم. این محافظ توسط سامسونگ به منظور تولید این گوشی اختراع شده است.

چالشی دیگر برای سامسونگ عمر نمایشگر Infinity Flex خواهد بود چرا که تعداد دفعات زیادی قرار است باز و بسته شود. این عمل نباید باعث خراب شدن صفحه نمایش انعطاف‌پذیر سامسونگ شود. برای همین، سامسونگ یک چسب پلاستیکی ثابل انعطاف تولید کرده است که تمام اجزای ایمن را کنار هم قرار می‌دهد در حالی که آن‌ها را هم انعطاف‌پذیر می‌کند.

آخرین و بزرگترین چالشی که سازندگان سامسونگ با آن مواجه بودند، این بود که Infinity Flex باید از هر نمایشگری که سامسونگ تا به حال تولید کرده بود، باریکتر باشد. سامسونگ این کار را با کاهش ضخامت پلاریزاسیون انجام داد و نمایشگری جدید تولید کرد که 45 درصد باریک‌تر از گذشته بود.

در کنفرانس توسعه دهندگان سامسونگ چه گذشت؟

در آینده، سامسونگ در نظر دارد نمایشگرهای رول شونده و کشسان به همراه نمایشگرهای تاشو تولید کند.

Bixby برای توسعه دهندگان آزاد شد

طی اعلانی دیگر، سامسونگ مقداری درباره پلتفرم Bixby و آینده آن صحبت کرد. این دستیار مجازی سامسونگ قرار است در آینده بیشتر مورد استفاده قرار بگیرد و به کمک کاربران بیاید چرا که سامسونگ به اپلیکیشن‌های شخص ثالث این اجازه را می‌دهد تا از این دستیار مجازی استفاده کنند.

استودیوی توسعه دهنده Bixby باید به توسعه دهندگان کمک کند تا بتوانند اپلیکیشن خود را با Bixby سازگار کنند. در صورتی که این اتفاق بیفتد، پلتفرم کامل این دستیار مجازی بخ توسعه دهندگان کمک خواهد کرد تا برنامه‌های خود را با این دستیار نه تنها روی گوشی‌های هوشمند بلکه روی تلویزیون‌ها، اسپیکرها و دیگر وسایل خانگی جزو اکوسیستم سامسونگ اجرا کنند.

در کنفرانس توسعه دهندگان سامسونگ چه گذشت؟

Bixby همچنین یک آپدیت دریافت خواهد کرد که پشتیبانی آن از زبان‌های مختلف جهان را گسترش خواهد داد.


بیشتر بخوانید: جزئیات جدیدی از گوشی تاشوی سامسونگ فاش شد


گزارش از رامین کیانی

انتهای پیام/

محصولات معرفی شده در کنفرانس توسعه دهندگان سامسونگ 2018 +تصاویر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.