آمریکا می‌داند که نمی‌تواند با عربستان به ایران ضربه بزند

امام جمعه موقت بوشهر گفت: آمریکا اکنون به این نتیجه نیز رسیده که با استفاده از عربستان به عنوان جرثومه فساد نمی‌تواند ضربه‌ای به ایران وارد کند.

آمریکا دیگر می‌داند که با عربستان نمی‌توانند ضربه‌ای به ایران وارد کندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حجت الاسلام سید غلامرضا هاشمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر بوشهر افزود: آمریکا اکنون به بهانه حمایت از مردم یمن به فکر صلح افتاده که پس از گذشت چهار سال از جنگ یمن این مهم نشان می‌دهد پیشنهاد آن‌ها تنها یک راهکار برای نجات عربستان سعودی است.

وی بیان کرد: در جنگ یمن چیزی که بیش از همه آشکار شد ضعف و بیچارگی کشور عربستان است که آمریکایی‌ها به‌خوبی دریافتند این کشور ابزار مناسب و توانمندی برای جنگ نیابتی در منطقه خاورمیانه نیست.

خطیب نماز جمعه بوشهر ادامه داد: ائتلاف عبری -عربی در یمن با وجود حمایت غربی‌ها و در راس آن‌ها آمریکا به شکست انجامید.

هاشمی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب تاکید کرد: آمریکا دیگر آمریکای ۴۰ سال گذشته نیست و روز به روز در حال افول و زوال است.

وی افزود: بدهی‌های اقتصادی بیش از ۸۰۰ میلیارد دلاری آمریکا و نرسیدن آن‌ها به هدف‌های تعیین شده خود به‌خوبی نشان از ضعف و شکست آمریکاست.

خطیب نماز جمعه بوشهر تصریح کرد: موضوع تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران در ۱۳ آبان امسال نشان از چالش بزرگ و عمیق بین آن‌ها و ایران است که نتیجه این تحریم‌ها در ۴۰ سال گذشته تنها عزت و سربلندی مردم ایران بوده است.

هاشمی با تاکید بر ضرورت حل مشکلات اقتصادی کشور خاطرنشان کرد: مردم از تیم جدید اقتصادی دولت که در مجلس شورای اسلامی رای اعتماد گرفته انتظار حل فوری مشکلات این حوزه و به ویژه کنترل تورم و جلوگیری از بی ثباتی در بازار سکه و ارز را دارند.

وی در ادامه با گرامیداشت ۲۴ آبان روز کتاب و کتابخوانی بیان کرد : آمار کتابخوانی در جامعه بسیار پائین است که برای ارتقا آن مسوولان باید چاره اندیشی کنند.

خطیب نماز جمعه بوشهر در ادامه با گرامیداشت دهه وقف گفت: وقف صدقه جاریه و ظرفیتی ارزشمند برای حل مشکلات حوزه‌های مختلف است.

هاشمی ادامه داد: وقف به عنوان سنتی حسنه با خیرخواهی مردم قابل گسترش است از این رو باید آن را در جامعه ترویج داد.

وی درباره همایش پیاده روی اربعین نیز گفت: این حماسه باشکوه‌تر از سال‌های گذشته با وجود مشکلات مالی مردم رقم خورد .

انتهای پیام/م

ائتلاف عبری عربی در یمن به شکست انجامید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.