آغاز بیست و یکمین جشنواره بین المللی قصه گویی در اردبیل

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل از آغاز بیست و یکمین جشنواره بین المللی قصه گویی منطقه یک کشور در اردبیل خبر داد.

زعفر احدزاده، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، افزود: بیست و یکمین جشنواره بین المللی قصه گویی منطقه یک کشور با شعار قصه زندگی من و تمرین زندگی در سالن سینما تربیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اردبیل برگزار شد.

وی افزود: این جشنواره با شرکت قصه گویان برتر استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، قزوین، گیلان و اردبیل به مدت 2 روز در اردبیل برگزار خواهد شد.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل بیان کرد: 30 قصه گوی برتر 6 استان در گروه های سنی مختلف با مهارت و هنرمندی خود در این جشنواره رقابت و 5 منتخب برتر در آذرماه همزمان با شب یلدا در مرحله پایانی جشنواره در تهران حضور خواهند یافت.

وی هدف از اجرای این جشنواره را پیوند میان خانواده، مربیان و متولیان با قصه به عنوان میراث گران بها دانست.

آغاز بیست و یکمین جشنواره بین المللی قصه گویی در اردبیل

در روز نخست این جشنواره که با «تَکَم گردانی» پدربزرگ قصه‌گو، پخش کلیپ و هنرنمایی اعضای گروه سرود کانون اردبیل همراه شد، لیلا فرید، حکیمه ربی‌پور، سمیرا رجبی و آزاده آقامیربها با قصه‌های عمو نوروز و خاله بهار، قصه زندگی، رویاهای زندگی زیبا و رازخوشبختی به هنرنمایی پرداختند.

سلطان و جیران، روی مرمر سفید، دوای محبت، قصه بابا و هم‌چنین خیاط و مرد حیله‌گر نیز قصه‌هایی است که به ترتیب از سوی عباس عسگرزاده، سیمین محمد پور، سید زهرا کاظمی، محسن وظیفه و فرزانه گلدوزان روایت شد.

رسول صالحی، افسانه بازیار، اکرم ربانی و شیدا نصرتی  نیز قصه‌گویانی هستند که عصر همین روز به  اجرای قصه‌های  هندوانه، خانه پرسروصدا، آرزوی کلاغ و دیو نمکی خواهند پرداخت.

انتهای پیام/ح

حضور 30 قصه گوی برتر استان های کشور در اردبیل

برچسب ها: جشنواره ، قصه گویی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.