امام جمعه اردکان ؛

ترویج فرهنگ وقف در جامعه اسلامی نهادینه شود

امام جمعه اردکان گفت: هنوز در جامعه اسلامی فرهنگ وقف به علت وجود موانع و مشکلاتی به طور کامل نهادینه نشده است.

 به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید اسماعیل شاکر امام جمعه اردکان  امروز در دیدار با رئیس و کارکنان اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اردکان ضمن گرامیداشت هفته وقف گفت: موضوع وقف بسیار حساس و مهم است و هنوز در جامعه اسلامی ما فرهنگ وقف به علت وجود موانع و مشکلاتی به طور کامل نهادینه نشده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شاکر افزود: وقف به علت گستردگی زیاد حرف‌ و حدیث‌های زیادی دارد، ولی به‌ هرحال خدمات خوبی انجام‌شده که قابل‌ تقدیر است.

امام جمعه اردکان ادامه داد : هر جا کار بزرگی بخواهد انجام شود در کنار آن حرف‌ و حدیث وجود دارد، اما وقتی این کار به ثمر می‌رسد خیلی‌ها رضایتشان را اعلام می‌کنند .

نقش  مهم رسانه‌ها در ترویج فرهنگ وقف

شاکر ادامه داد: فضای مجازی و رسانه هم باید اهل انصاف بیشتری باشند گاهی در مواردی ما شاهد هستیم که بی‌انصافی می‌شود  و با ایجاد شبهه در ذهن مردم آن‌ها را نسبت به وقف بدبین می‌کنند.

بعضی از افراد با ایجاد یک سؤال و تیتر زدن به‌گونه‌ای می‌نویسند و حرف می‌زنند که دل‌ها از وقف زده می‌شود و سوءظن پیدا می‌شود و ممکن است برخی از افراد از وقف و انجام وقف هم منصرف شوند.

وی ادامه داد: در کار وقف هم عیب و نقصی وجود دارد و بار‌ها این مطلب را به مراجعه‌کنندگانی که اشکال، ایراد و انتقاد داشتند گفتیم که گیر در قانون است و مسئول، مجری قانونی است که باید این قانون را اجرا کند.

امام جمعه اردکان گفت: موضوع وقف بسیار مهم است و وظیفه اصلی همه ما و همه مسئولینی که مستقیم در ارتباط هستند این است که به‌هرحال از حق وقف دفاع کنند.

گاهی می‌شنویم زمین‌هایی که درگذشته موقوفه بوده امروز به هر طریقی به ملک تبدیل‌شده و تصرف عدوانی شده  این موضوع ناراحت‌کننده است .

شاکر گفت: در مورد موضوع اجارات نیز مردم خیلی گله‌دارند باید  تا جایی که دست ما باز است با کمک قانون برای مردم کاری انجام دهیم تا دل‌های مردم جذب شود با این کار هم وقف تبلیغ می‌شود و هم کاری خلاف قانون انجام‌نشده است.

یکی از آموزش‌های باقی مانده از میراث گذشته که هنوز در بین جوامع اسلامی رایج می‌باشد، موضوع وقف است.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: وقف ، سازمان اوقاف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.