کشف ده‌ها گربه، تمساح و سوسک مومیایی‌شده در مصر

وزیر آثار باستانی مصر از کشف ده‌ها گربه، سوسک و تمساح مومیایی شده در هفت گور متعلق به دوران فراعنه در نزدیکی قاهره خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خالد العنانی، وزیر آثار باستانی مصر، از کشف ده‌ها گربه، سوسک و تمساح مومیایی شده در هفت گور متعلق به دوران فراعنه در نزدیکی قاهره خبر داد.

خالد العنانی در این باره گفت: باستان شناسان مصری موفق شده اند سه گور کوچک متعلق به دوران پادشاهی جدید و چهار گور کوچک دیگر مربوط به دوران پادشاهی کهن مصر را پیدا کنند. درون این گورها صدها شیء شامل سوسک‌ها و تمساح‌های مومیایی شده وجود داشت. برای نخستین بار است چنین سوسک های مومیایی‌شده‌ای یافت می‌شود.

کشف ده‌ها گربه، تمساح و سوسک مومیایی‌شده در مصر

در میان محتویات دیگر این قبرها، علاوه بر سوسک‌های مومیایی‌شده، ده‌ها گربه مومیایی‌شده، صد مجسمه چوبی و طلا کاری شده گربه و یک گربه برنزی وجود داشت که به باستت (ایزد بانوی مصر باستان به شکل شیر ماده) پیشکش شده بود. تعداد این گربه ها نشان دهنده ارزش و احترام گربه سانان نزد مصریان باستان است.

کشف ده‌ها گربه، تمساح و سوسک مومیایی‌شده در مصر

مجسمه های دیگری شامل یک شیر، یک گاو و یک شاهین نیز در میان این اشیا یافت شد.

مصر در تلاش است تا صنعت حیاتی و مهم گردشگری خود را مجددا احیا کند. به دنبال ناآرامی هایی که از سال 2011 میلادی در مصر به وقوع پیوست، از رونق صنعت گردشگری مصر کاسته شد. وزارت آثار باستانی مصر در سال های اخیر اکتشافات زیادی انجام داده است به این امید که صنعت ارزآور گردشگری در این کشور را تقویت کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار