هشدار به آبزی پروران مازندران

متصدیان مزارع پرورشی ماهی مازندران در مناطق صعب العبور و برف گیر برای مقابله با سرمای هوا آماده باشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،سید حسین رضوانی مدیرکل دامپزشکی مازندران با اشاره به گزارش هواشناسی مبنی بر ورود سامانه سرد و بارشی از اواسط هفته به مازندران به آبزی پروران هشدار داد تا با تهیه امکانات مناسب برای مقابله با بحران آب و هوایی پیش رو آماده باشند.

وی افزود: آبزی پروران مازندرانی با توجه به شرایط جوی نامناسب و احتمال بارندگی و طغیان رودخانه‌ها در روز‌های آینده به مسائل امنیتی زیستی را در مزارع پرورش رعایت کنند.

مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت: مزارع پرورش ماهیان سردآبی استان از آب رودخانه‌ها بعنوان مهمترین منبع تامین کننده آب مورد نیاز استخر‌های خود استفاده می‌کنند به همین دلیل مراقب ورود سیلاب به استخر‌ها باشند چرا که هرگونه غفلت خسارات سنگین و غیرقابل جبران می‌تواند به بار بیاورد.

رضوانی گفت: متصدیان مزارع پرورش ماهی در مناطق صعب العبور و برف گیر استان نیز خوراک مورد نیاز واحد‌های خود را تا پایان دوره پرورش تامین کنند تا در صورت بارش برف خسارات ناشی از بحران جوی کاهش یابد.

وی افزود: تنظیم جیره غذایی در مزارع پرورش ماهی گرمابی با توجه به کاهش دما نیز از نکاتی است که پرورش دهندگان باید بیشتر مورد توجه قرار دهند.

مدیر کل دامپزشکی مازندران از مرغداران مازندرانی نیز خواست با توجه به کاهش محسوس دمای استان در جوجه ریزی عجله نکنند.

رضوانی افزود: با توجه به کاهش دما زمینه برای بروز بیماری های فصلی نظیر برونشیت، نیوکاسل، گامبورو و کمپلکس تنفسی در پرندگان فراهم است که پرورش دهندگان طیور باید اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از بروز و انتشار این داشته باشند.

سیل مهر ماه امسال در مازندران ۷۰ میلیارد ریال به ۲۱ مزرعه پرورش ماهی در غرب مازندران خسارت زده بود.

انتهای پیام/ک


توصیه‌های  پاییزی دامپزشکی به آبزی پروری

برچسب ها: شیلات ، خسارت سرما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار