مرگ ۶ کارگر مازندرانی به دلیل برق گرفتگی

برق، جان ۶ کارگر مازندرانی را مهر ماه امسال گرفت.

مرگ ۶ کارگر مازندرانی به دلیل برق گرفتگیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، علی عباسی مدیر کل پزشکی قانونی مازندران گفت: ۱۲ کارگر مازندرانی مهر ماه امسال به دلیل سقوط از بلندی و برق گرفتگی جان خود را از دست دادند.

وی با بیان اینکه در سال‌های متوالی عمده دلایل مرگ افراد در حوادث کار همین دو مورد بود، افزود: ۶ کارگر در شهرستان‌های تنکابن و بهشهر و بقیه در آمل، بابلسر، ساری، سوادکوه، نور و فریدونکنار در حین کار جان باختند.

عباسی گفت: ۵ تن از کارگران جان باخته بین ۴۱ تا ۵۰ سال داشتند، اما یک کارگر با بیش از ۶۱ سال سن و یک کارگر کمتر از ۲۰ سال نیز در فهرست جان باختگان سوانح کارگری در مهرماه قرار دارند.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: ۸۸ نفر که چهار نفر آن زن بودند نیز مهر ماه امسال به دلیل حوادث کار مصدوم و به پزشکی قانونی مراجعه کردند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۳ درصد افزایش داشت.

وی با بیان اینکه بیشترین حوادث ناشی از کار در بخش ساختمان است، افزود: داشتن برنامه ایمنی هنگام کار، رعایت استاندارد‌های ملی و جهانی و آموزش نیروی کار از مهمترین راهکار‌های کاهش حوادث ناشی از کار است.

انتهای پیام/ک


مهر ماه تلخ برای کارگران

برچسب ها: پزشکی قانونی ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.