نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تائید کرد که قرار نیست در حاشیه مراسم بزرگداشت صدمین سالگرد پایان جنگ جهانی اول در پاریس با رئیس‌جمهور روسیه دیدار کند.

نتانیاهو دیدار نکردن با پوتین را در پاریس تائید کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی تائید کرد که قرار نیست امروز یکشنبه در پاریس با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه دیدار و گفتگو داشته باشد.

پیشتر مقامات فرانسه درخواست کرده بودند که هیچ دیداری در حاشیه مراسم بزرگداشت صدمین سالگرد پایان جنگ جهانی اول صورت نگیرد.

روز چهارشنبه رسانه‌ها گزارش دادند که با توجه به درخواست مقامات فرانسه نشست رئیس جمهور روسیه و نخست وزیر رژیم صهیونیستی لغو شده است. این اخبار در حالی منتشر شد که دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد برای برگزاری نشست میان پوتین و نتانیاهو هیچ برنامه‌ریزی صورت نگرفته است.

بنا به گزارش روزنامه صهیونیستی هاآرتص، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز گذشته پیش از راهی شدن به سمت پاریس اعلام کرد من به درخواست میزبانان این مراسم احترام می‌گذارم و درخواست آنها این است که نشستی در حاشیه این مراسم صورت نگیرد. بنا به گفته نتانیاهو برنامه سفر او در پاریس شامل دیدار جداگانه با امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه خواهد بود. وی همچنین قرار است در طول مراسم بزرگداشت پایان جنگ جهانی اول با سران برخی کشورها دیدار کند.

دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی به نقل از نتانیاهو اعلام کرد: موضوعات مهم بسیاری وجود دارد که لازم است مورد بحث و گفتگو قرار گیرد اما بودن در آنجا بسیار مهم است. من همانند همیشه با غرور نماینده اسرائیل خواهم بود.

  مراسم گرامیداشت یکصدمین سالگرد پایان جنگ جهانی امروز یکشنبه با حضور سران و مقامات کشورهای مختلف  در کاخ الیزه در فرانسه برگزار خواهد شد. بخش گسترده‌ای از درگیری‌های سنگین  جنگ جهانی اول در فاصله سال‌های 1914 تا 1918 در سنگرهای شمال فرانسه و بلژیک صورت گرفت. هیئتی از نمایندگان آلمان توافق ترک مخاصمه را پیش از طلوع آفتاب ۱۱ نوامبر ۱۹۱۸ در قطار خصوصی فردیناند فوش، فرمانده نیروهای فرانسه که در ریل راه‌آهنی در جنگل کمپین متوقف شده بود، امضا کردند. چند ساعت بعد، در ۱۱ صبح همان روز جنگ جهانی اول به پایان رسید.

بنابر اعلام سرویس خبری کاخ الیزه  84 دعوتنامه به سران کشورهای مختلف دنیا برای شرکت در مراسم بزرگداشت صدمین سالگرد پایان جنگ جهانی اول ارسال شده است.

 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار