معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان:

طرح حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم در مدارس استان کردستان اجرا می‌شود

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان گفت: اجرای طرح حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم از برنامه‌های محوری در سال تحصیلی‌جاری است.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،حجت‌الله نریمانی گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی قرآن، کمیسیون آموزش عمومی قرآن کریم با مسوولیت آموزش و پرورش تشکیل و برنامه‌های مصوب در این کمیسیون به مدارس ابلاغ می‌شود.

وی بر برگزاری ماهانه جلسات و پیگیری نتایج مصوبات تاکید کرد و افزود: باید برای اجرای هرچه بهتر برنامه‌های این کمیسیون از ظرفیت و پتانسیل نهادهایی، چون ارشاد اسلامی، اوقاف و امور خیریه، تبلیغات اسلامی استفاده کرد.

وی به برنامه‌های قابل اجرا در آموزش و پرورش در حوزه قرآن پرداخت و خاطرنشان کرد: حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم یکی از برنامه‌های مهم است که قرار است با هدف نهادینه‌سازی و توسعه و تعمیق آموزش عمومی قرآن و مانوس شدن دانش‌آموزان با قرآن کریم اجرا شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه برای اجرای طرح حفظ جزء ۳۰ قرآن از مکانیسم‌های تشویقی استفاده خواهد شد؛ گفت: همه دانش‌آموزان و همکاران فرهنگی می‌توانند در این طرح شرکت کنند.

نریمانی آموزش و توانمندسازی معلمین دوره ابتدایی با حضور اساتید قرآنی را یکی دیگر از برنامه‌های آموزش و پرروش استان در راستای آموزش عمومی قرآن اعلام کرد و گفت: همه معلمین دوره ابتدایی در این دوره آموزشی شرکت خواهند کرد.

وی اضافه کرد: ترویج فرهنگ قرآن کریم میان دانش‌آموزان امری است که همواره مورد توجه بوده و اجرای این طرح‌ها نیز می‌تواند گام ارزشمندی در این راستا باشد.

انتهای پیام/م

اجرای طرح حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم در سال تحصیلی‌جاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.