سفیر کره جنوبی در ایران:

ایران یکی از بهترین کشورهای منطقه از نظر اقتصادی است

سفیر کره جنوبی در ایران گفت: ایران نیز یکی از بهترین کشورهای منطقه از نظر اقتصادی است و کره جنوبی نیز همواره تلاش کرده رابطه اقتصادی پایداری با این کشور برقرار کند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،یو جانگ کیونگ سفیر کره جنوبی در ایران در ششمین جلسه همکاری‌های اقتصادی اصفهان و کره جنوبی با اشاره به ظرفیت‌های متنوع اصفهان گفت: ظرفیت‌های اصفهان تنها منحصر به زیبایی‌های طبیعی و معماری نیست و این استان در صنعت نیز ظرفیت‌های فراوانی دارد.

وی  افزود: ایران نیز یکی از بهترین کشورهای منطقه از نظر اقتصادی است و کره جنوبی نیز همواره تلاش کرده رابطه اقتصادی پایداری با این کشور برقرار کند.

سفیر کره جنوبی در ایران تمرکز تجارت دو کشور را بر صنایع بزرگ دانست و گفت: در طی این مدت، اغلب تمرکز تجارت دو کشور بر حوزه‌هایی نظیر نفت، لوازم خانگی، خودرو و صنایع مادر بوده که اتفاقی مثبت است اما اعتقاد داریم محدود شدن به تجارت شرکت‌های بزرگ، وضعیتی شکننده را به بار می‌آورد،در چنین وضعیتی بهتر است برای عمق دهی به مبادلات اقتصادی، از ظرفیت شرکت‌های کوچک و متوسط و بخش خصوصی کمک گرفته شود.

وی یادآور شد: شرکت‌های کوچک و متوسط، سهم بالایی در اقتصاد هر دو کشور دارند و می‌توانند ارتباطات اقتصادی را منسجم‌تر کنند.

سفیر کره جنوبی در ایران سهم شرکت‌های کوچک و متوسط در اقتصاد کره جنوبی را 90 درصد عنوان کرد و افزود: این شرکت‌ها 85 درصد اشتغال کره جنوبی را جذب کرده و دولت این کشور نیز برای حمایت از آنان، اقدام به تأسیس وزارت خانه شرکت‌های کوچک و متوسط و استارتاپ ها کرده است.

کیونگ تاکید کرد: می‌دانیم که سهم شرکت‌های کوچک و متوسط در ایران 90 درصد است و ایران به منظور توسعه استان‌های کم‌تر برخوردار خود تلاش کرده این شرکت‌ها را تقویت کند و بر شرکت‌های دانش‌بنیان متمرکز شده است.

وی اظهار داشت: ادامه این همکاری‌ها باعث می‌شود که ایران و کره جنوبی به عنوان شرکای تجاری، به شرکای ذاتی تبدیل شوند.

سفیر کره جنوبی در ایران اذعان کرد: همکاری دو دولت ایران و کره جنوبی تا کنون مثبت بوده و در بخشی از این همکاری‌ها توانستیم معافیتی برای واردات نفت از ایران و تبادلات مالی حاصل از آن اخذ کنیم و برنامه‌های مشخصی نیز برای گام‌های بعدی وجود دارد.

کیونگ در پایان، روابط اقتصادی ایران و کره جنوبی را دارای قدمت 50 ساله دانست و اعلام داشت: این روابط در طول زمان بهبود یافته و جنگ و تحریم نیز نتوانسته آن را تضعیف کند و امروز نیز اراده بخش دولتی و خصوصی کره جنوبی بر تداوم این روابط اقتصادی است.

 

انتهای پیام/م

 

جنگ و تحریم مانع تجارت 50 ساله ایران و کره نشده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۲:۱۹ ۲۱ آبان ۱۳۹۷
آره بابا من شغل دارم ماشین دارم ونه دارم ازدواج کردم کلا شرایط اقتصادی خیلی توپه داریم تفریح می کنیم :|
آخرین اخبار