بالون بچه ترامپ این بار در آسمان پاریس

بالون نمادین بچه ترامپ در اعتراض به سفر رئیس‌جمهور آمریکا به فرانسه برای شرکت در مراسم یکصدمین سالگرد پایان جنگ جهانی اول، در آسمان پاریس به پرواز درآمد.

فرانسوی‌ها هم با اعتراض به پیشواز ترامپ رفتند/ پرواز بالون بچه ترامپ در آسمان پاریسبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بالون نمادین معروف به بچه ترامپ این بار در پاریس و در اعتراض به سفر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به فرانسه به پرواز درآمد. رئیس‌جمهور آمریکا برای شرکت در مراسم یکصدمین سالگرد پایان جنگ جهانی اول در فرانسه حضور دارد.

بالون بچه ترامپ اولین بار و در اعتراض به سفر رئیس جمهور آمریکا به لندن به پرواز درآمد. از آن زمان تاکنون این بالون در اعتراض به حضور ترامپ در شهرهای دوبلین، پایتخت ایرلند و نیز نیویورک سیتی به پرواز درآمده است.

بنابر گزارش روزنامه ایندیپندنت، اعتراض‌کنندگان انگلیسی که اولین بار از این بالون برای اعتراض به سفر ترامپ به کشورشان استفاده کردند، بالون بچه ترامپ را به همتایان فرانسوی خود قرض دادند. معترضان فرانسوی تظاهراتی را در پلاس دو لا رپوبلیک، یکی از میدان‌های اصلی پاریس برگزار کردند.

رئیس‌جمهور آمریکا به همراه 60 نفر از سران کشورهای مختلف دنیا روز گذشته در مراسمی به مناسبت بزرگداشت یکصدمین سالگرد پایان جنگ جهانی اول در پاریس حضور یافتند. علی‌رغم اینکه واشنگتن یکی از متحدان کلیدی پاریس محسوب می‌شود با این حال معترضان فرانسوی معتقدند که فرانسه نباید رئیس جمهور آمریکا را برای حضور در این مراسم دعوت می‌کرد. یکی از سازمان دهندگان این تظاهرات به خبرنگاران گفت با دعوت از ترامپ، (امانوئل) مکرون، رئیس جمهور فرانسه از سیاست‌های نژادپرستانه، جنسیتی و جنون‌آمیز او در دنیا حمایت می‌کند.

اوایل روز یکشنبه پلیس فرانسه سه زن را که در حین عبور کاروان همراه ترامپ  حرکات اعتراض‌آمیزی نسبت به او از خود نشان دادند، دستگیر کرد.

بالون غول‌پیکر و نارنجی رنگ بچه ترامپ که ترامپ را به صورت خشمگین و در حالی که تلفن همراه در دست دارد نشان می دهد، نخستین بار در سفر رئیس جمهور آمریکا به لندن مورد استفاده قرار گرفت. فعالان انگلیسی مبلغ 44 هزار دلار برای ساخت این بالون پول جمع‌آوری کردند. در زمان سفر ترامپ به انگلیس بالون بچه ترامپ به مدت 2 ساعت بر فراز ساختمان پارلمان این کشور به پرواز درآمد.

از زمان سفر ترامپ به انگلیس، بالون بچه ترامپ در دیگر نقاط جهان هم طرفدار پیدا کرده است. یک فعال اهل نیوجرسی پیشتر مبلغ 20 هزار دلار برای ساخت این بالون و به پرواز درآوردن آن نزدیک زمین گلف ترامپ در بدمینستر، پول جمع‌آوری کرده بود. در تظاهرات ماه سپتامبر هم صدها نفر از مردم آمریکا در سالگرد وقوع توفان ماریا بالون بچه ترامپ را در اعتراض به سیاست های او مقابل عمارت اعیانی ترامپ در فلوریدا به پرواز درآوردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار