بالون بچه ترامپ در آسمان استرالیا هم به پرواز درمی‌آید

قرار است بالون بچه ترامپ در سفر آتی رئیس‌جمهور آمریکا به استرالیا در آسمان این کشور به پرواز درآید.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، بالون  بچه ترامپ که در سفر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به انگلیس به نشانه اعتراض در آسمان لندن به پرواز درآمده بود، قرار است به زودی در استرالیا هم استفاده شود.

فعالان استرالیایی قرار است در اعتراض به سفر آتی دونالد ترامپ به این کشور برای ملاقات با نخست وزیر استرالیا بالون غول پیکر «بچه ترامپ» را در آسمان به پرواز درآورند. تاکنون زمان دقیقی برای نشست دونالد ترامپ با مالکوم ترنبول، نخست وزیر استرالیا و یا اعتراضات ضد ترامپ تعیین نشده است.

مالکوم ترنبول در ماه فوریه سال جاری میلادی در ملاقاتی که با دونالد ترامپ داشت، او را به استرالیا دعوت کرد. احتمال می رود رئیس جمهور آمریکا پس از نشست سازمان همکاری های اقتصادی آسیا-پاسفیک در ماه نوامبر سال جاری میلادی (حدود 4 ماه آینده) به استرالیا سفر کند.

یکی از سازمان دهندگان این تظاهرات اعلام کرد که مردم استرالیا تحت تأثیر اعتراضات گسترده مردم لندن علیه دونالد ترامپ قرار گرفتند. وی در این خصوص گفت: ما در انتظار برگزاری یک تظاهرات گسترده در استرالیا هستیم. ما انتظار داریم که این به یکی از بزرگترین تظاهرات گسترده استرالیا تبدیل شود. هدف ما همانند هدف تظاهرکنندگان انگلیسی این است که دونالد ترامپ احساس کند در اینجا مورد استقبال قرار نگرفته است.

بالون غول پیکر و نارنجی رنگ بچه ترامپ که دونالد ترامپ را به صورت عصبانی و در حالی که تلفن همراه در دست دارد نشان می دهد، نخستین بار در سفر رئیس جمهور آمریکا به لندن مورد استفاده قرار گرفت. فعالان انگلیسی مبلغ 44 هزار دلار برای ساخت این بالون بودجه جمع آوری کردند. بالون بچه ترامپ به مدت 2 ساعت بر فراز ساختمان پارلمان انگلیس به پرواز درآمد.

از زمان سفر ترامپ به انگلیس، بالون بچه ترامپ در دیگر نقاط جهان هم طرفدار پیدا کرده است. یک فعال اهل نیوجرسی به تازگی مبلغ 20 هزار دلار برای ساخت این بالون و به پرواز درآوردن آن نزدیک زمین گلف ترامپ در بدمینستر، پول جمع آوری کرده است. پس از آن هم یک زن اهل مریلند تلاش کرد بودجه لازم برای به پرواز درآوردن بچه ترامپ را در واشنگتن جمع آوری کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار