صادرات ۳ هزار و ۵۰۰ تن انگور از خراسان شمالی به کشور های همسایه

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: امسال سه هزار و ۵۰۰ تن انگور تولیدی از تاکستان‌های این استان به کشور‌های روسیه و پاکستان صادر شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان   از بجنورد؛ محمد علی شریکیان مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با بیان این که امسال سه هزار و ۵۰۰ تن انگور تولیدی از تاکستان‌های این استان به کشور‌های روسیه و پاکستان صادر شد ، گفت: یک شرکت مسئولیت نگهداری ، بسته بندی و حمل انگور را با ماشین‌های یخچال ساز بر عهده گرفته است.

وی سطح تاکستان‌های استان را ۱۸ هزار و ۵۰۰ هکتار عنوان کرد و افزود: امسال افزون بر ۱۷۵ هزار تن انواع انگور از این سطح برداشت شد.

شریکیان افزود: از مجموع انگور تولیدی خراسان شمالی ۱۰۰ هزار تن انگور کشمشی ، ۷۰ هزار تن رقم کلاهداری و مابقی دیگر گونه‌ها است.

وی گفت: از انگور کشمشی تولیدی خراسان شمالی ۲۱ هزار تن تبدیل به کشمش می‌شود و مابقی نیز به صورت تازه خوری مصرف می‌شود.

وی اضافه کرد: بیشترین میزان تولید انگور کشمشی استان مربوط به شهرستان‌های فاروج و شیروان و گونه کلاهداری مربوط به شهرستان‌های بجنورد، مانه و سملقان و راز و جرگلان است.

وی گفت: تولید انگور در تاکستان‌های این استان نسبت به سال‌های گذشته کاهش یافته که این ناشی از سرمازدگی اواخر بهار امسال بوده است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در ادامه گفت: گونه انگور کلاهداری و کشمشی به عنوان عمده‌ترین گونه‌های تولیدی این استان نسبت به دیگر انواع انگور در استان جنبه اقتصادی بیشتری دارد.

گفتنی است: خراسان شمالی جایگاه پنجم کشور از نظر سطح تاکستان‌ها و رده دهم از نظر میزان تولید انگور را در میان استان‌های کشور دارد.

انتهای پیام / ب/ ایرنا


برداشت افزون بر ۱۷۵ هزار تن انواع انگور از تاکستان‌های خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.