برتری جنگنده روسی سوخو-۵۷ در مقایسه با نمونه‌های مشابه غربی

جنگنده جدید نسل پنجم سوخو-۵۷ روسیه که قرار است تا سال ۲۰۱۹ در نیروی هوای این کشور بکار گرفته شود، قابلیت عملکردی بالاتری نسبت به انواع جنگنده‌های آمریکایی دارد.

برتری‌های جنگنده سوخو-57 روسیه نسبت به جنگنده‌های اف-35 و اف-22 آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، روسیه قرار است جنگنده جدید نسل پنجم سوخو-57 را تا سال آینده به نیروی هوایی خود تحویل دهد. این جنگنده نسبت به جنگنده‌های آمریکایی اف-35 و اف-22 برتری عملکردی قابل توجهی دارد. سوخو-57 قرار است جایگزین جنگنده سوخو-27 شود که در دهه‌های پایانی پیش از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی توسعه یافته بود.

میخائیل استریلتز، رئیس شرکت روسی «یونایتد ایرکرفت کورپوریشن» در مصاحبه‌ای به مهمترین و قدرتمندترین ویژگی نسل پنجم جنگنده سوخو-57 در مقایسه با جنگنده‌های آمریکایی اف-22 و اف-35 پرداخت. بنا به گفته استریلتز، جنگنده اف-22 فاقد قابلیت حمله به اهداف زمینی است در حالی سوخو 57 این توانایی را دارد. اف-22 در ابتدا به عنوان یک جت با برتری هوایی طراحی شد درحالیکه جنگنده نسل پنجم سوخو-57 از همان ابتدا به عنوان یک هواپیمای چند منظوره طراحی شده است. 

همچنین رئیس شرکت روسی «یونایتد ایرکرفت کورپوریشن» با مقایسه قابلیت‌های جنگنده اف-35 و سوخو-57 بر قدرت مانوردهی و سرعت جنگنده سوخو-57 تاکید کرد. او همچنین یادآور شد جنگنده‌های اف-35 و اف-22 در ارتباط با انجام وظایف مختلف حمله‌ قابلیت کمتری نسبت به سوخو-57 دارند.

تولید جنگنده نسل پنجم سوخو-57 با قابلیت پنهانکاری از اوایل سال 2001 آغاز شد و در ژانویه سال 2010 با یک پرواز نمایشی رونمایی شد. قرار است این جنگنده از سال 2019 در نیروی هوایی روسیه بکار گرفته شود. همچنین مدل‌های دیگری از جنگنده سوخو-57 روسیه با موتورهای پیشرفته‌تر تا سال 2025 در نیروی هوای روسیه بکار گرفته می‌شود. نیروی هوایی روسیه قصد دارد اولین مجموعه از 12 جنگنده سوخو-57 را در سال 2019 در اختیار بگیرد.

پیشترمقامات نظامی روسیه اعلام کردند جدیدترین جنگنده نسل پنجم «تی-50» این کشور که به سوخو-57 معروف است، هر هدف زمینی یا هوایی دشمن را در کمتر از 90 ثانیه منهدم می‌کند. این جنگنده چندمنظوره از دو موتور قدرتمند برخوردار بوده و به واسطه سیستم آویونیک و رادارگریزی امکان برتری هوایی در جنگ‌ها را فراهم می‌کند. صندلی های پرتاب شونده آن نیز از قابلیت لازم برای حفاظت از خلبان در هر ارتفاعی برخوردارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۰۰:۵۶ ۲۴ تير ۱۴۰۲
هرگز روسیه نمی تونه در مقابل اف 22 کاری بکنه ... پروژه اف 22 فوق العاده و محرمانه است ... اف 22 زمینه ساز جنگنده پیشرفته NGAD هست ...
آخرین اخبار