رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

۵۰ درصد پذیرش بیمارستان‌ها به سیستم نظام ارجاع تخصیص داده خواهد شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:سیستم نظام ارجاع از اهداف بلند مدت وزارت بهداشت است.

۵۰ درصد پذیرش بیمارستان‌ها به سیستم نظام ارجاع تخصیص داده خواهد شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، دارابی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد، در نشست نظام ارجاع که با حضور جمعی از معاونین و روسای بیمارستان‌ها برگزار شد، گفت: ۵۰ درصد پذیرش بیمارستان‌ها در آینده به سیستم نظام ارجاع تخصیص داده خواهد شد.

وی افزود: در اجرای سیستم ارجاع نظام سلامت گاهی اوقات برخی از افراد به دلیل نداشتن آگاهی کافی نسبت به این موضوع، موضع گیری می‌شود که به مرور این مشکل حل خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: خیران وافراد ذی نفوذ باید در اجرایی کردن نظام ارجاع به دانشگاه کمک برسانند.


سردرگم نبودن بیماران در مراکز درمانی


دارابی با تاکید بر اینکه نباید در بوروکراسی اداری سیستم ارجاع، سلامت مردم دچار آسیب شود، گفت: امروز در شهرستان‌ها هنگامی که فردی بیمار می‌شود انواع و اقسام درمان‌های خانگی به او سفارش می‌شود و مردم نیز به خاطر ناآگاهی به سمت آن می‌روند.

وی افزود: زمانی بیمار به درمان علمی رجوع می‌کند که مشکل حاد شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در سیستم نظام ارجاع بیمار مراحل درمان خود را به شکل قاعده‌مند و اصولی پیگیری خواهد کرد ودر مراکز درمانی سردرگم نخواهد بود.

دارابی با قدردانی از نظر صریح آیت الله علم الهدی، در خصوص طب اسلامی، گفت: ایشان به صراحت گفتند که چیزی به نام طب اسلامی وجود ندارد و حتی امام جعفر صادق (ع) نیز برای درمان به پزشک یهودی مراجعه می‌کردند.

وی افزود: حمایت سایر ائمه جمعه مثل امام جمعه شهر مشهد از سیستم نظام ارجاع و رفع مداخله گری‌های پزشکی در روند درمان بیمار، کار ما را در ارائه خدمت به بیماران راحت ترخواهد کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: حضور افراد ذی نفوذ و مسئولان ارگان‌های مختلف در همایش نظام ارجاع می‌تواند در توجیه مردم برای ورود به سیستم نظام ارجاع بسیار موثر باشد.

وی افزود: همایشی با حضور این افراد و شخصیت‌ها آذر ماه سال جاری برگزار خواهد شد، تا کلیات نظام ارجاع برای همه مسئولان استانی و شهرستانی شرح داده شود.

انتهای پیام // ف. ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.