استاندار همدان: اجلاس جهانی گردشگری، پیام‌آور صلح برای جهان است/ دبیرکل سازمان جهانی گردشگری: آینده درخشانی برای گردشگری ایران در جهان متصورم

اجلاس جهانی گردشگری، پیام آور صلح به جهان استاستاندار همدان گفت: اجلاس جهانی گردشگری، پیام آور صلح به جهان بوده و این بسیار مطلوب و نیکو است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمدناصر نیکبخت, استاندار همدان در چهلمین اجلاس گردشگری unwto با اشاره به اینکه همدان میزبان این گردشگری است، گفت: درسال 2018 همدان بعنوان پایتخت گردشگری آسیایی انتخاب شد و امروز هم که میزبان چهلمین اجلاس در ایران و شهر همدان هستیم.

وی ادامه داد: این اجلاس پیام آور صلح به جهان است و این بسیار مطلوب است.

استاندار همدان اظهار داشت: حضور همدان در سازمان گردشگری با سه عضو به خوبی جایگاه این استان را در صنعت گردشگری نشان می دهد و اگر روزی همدان را به عالمانی چون بوعلی می شناخته اند امروز همدان علاوه بر معرفی بوعلی سینا بزرگ محل فعالیت دانشگاه بین المللی d8 است.

نیکبخت به وجود 1800 اثر تاریخی در همدان اشاره و اظهار داشت: بزرگترین غار آبی جهان، صنایع دستی متعدد و اندیشمندانی چون میر سید علی همدانی .بوعلی سینا و همچنین آب و هوای دلپذیر مهمترین شرایط را برای گردشگری فراهم کرده است.

وی اشتغالزایی، حفظ محیط زیست و گردشگری را ثمره این همایش و اجلاس عنوان کرد و گفت: با این نگاه کار توسعه گردشگری در همدان آغاز شده و نام همدان با شهر جهانی سفال لالجین. نشان جغرافیایی.  مبل و منبت تویسرکان و شهر سراب های خروشان نهاوند عجین شده است.

نیکبخت ادامه داد: همدان امروز با نام شهر جهانی سفال و منبت شناخته می شود و با وجود خطوط ریلی وهوایی بهترین شکل از میزبانی را دارد.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاری در همدان مانند جای جای ایران تضمین شده است، خاطرنشان کرد: ظرفیت نیروگاه 200 مگاواتی انرژی خورشیدی و آماده سازی برای احداث 800 مگا واتی نیروگاه از جمله نمادهای امنیت سرمایه گذار است.

استاندار همدان متذکر شد: مردم ایران در تعامل با دنیا زبانزد هستند و علاقه ای به جنگ ندارند، اما سلطه زورگویی را هیچ کس نمی پذیرد و امروز باید خاورمیانه افتخار کند که ایران با ثبات را در کنار خود دارد.

استاندار همدان به تعاملات تجاری و اقتصادی و گردشگری با اجلاس جهانی گردشگری unwto اشاره و در خواست کرد با افتتاح دفتر منطقه ای اجلاس در همدان موافقت شود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور: تحریم های ظالمانه آمریکا مانعی در برابر اشتیاق گردشگران جهان برای تماشای این سرزمین نیست

علی اصغر مونسان، رئیس سازمان میراث فرهنگی, گردشگری و صنایع دستی در چهلمین اجلاس گردشگری در همدان گفت: جای بس خوشحالی است که در سال های اخیر شاهد برگزاری اجلاس های بین المللی با محور گردشگری هستیم که فرصتی برای تعامل ,هم اندیشی و ارتباطات بین المللی فراهم کرده است.

مونسان ادامه داد: تبریز 2018 ، رویداد همدان 2018 جشن های فاخر ببن المللی و برنامه امروز نشاطی ویژه به چرخه گردشگری ایران می دهد و زمینه رشد گردشگری را فراهم می کند و توسعه پایدار را رقم می زند.

وی ادامه داد: فعالان و اندیشمندان می دانند هیچ تردیدی نیست که صنعت گردشگری بهترین ابزار برای توسعه اقتصادی با کمترین هزینه و آسیب است.

وی اظهار داشت: گردشگری امروز بعنوان صنعتی پویا اهمیتی ویژه دارد و کشور های جهان به متظور کاهش بیکاری افزایش نشاط اجتماعی و فرهنگی و افزایش در این بخش وابستگی وجود ندارد و می توان به داشته ها اکتفا کرد چرا که 2 نیم برابر سرعت اشتغالزایی بیشتری دارد.

وی ادامه داد: فعالان و اندیشمندان می دانند هیچ تردیدی نیست که صنعت گردشگری بهترین ابزار برای توسعه اقتصادی با کمترین هزینه و آسیب است.

مونسان با بیان اینکه تحریم های ظالمانه و یکجانبه آمریکا علیه کشورمان نیز در برابر توانمندی های گردشگری ایران کاری از پیش نبرده و با توجه به ویژگی فرهنگی توریسم در عرصه بین المللی و دیپلماسی عمومی، مانعی در برابر اشتیاق گردشگران جهان برای تماشای این دیار هفت هزار ساله نبوده است، گفت: شمار گردشگر ورودی کشورمان نه تنها کاهش نداشته بلکه افزایش قابل توجهی نیز یافته است، چرا که ما مردمان صلح و دوستی و میهمان نوازی هستیم و در جهانی که در سایه ارتباطات نمی توان واقعیت ها را انکار کرد، تحریم کنندگان نیز نمی توانند خوبی ها و جاذبه های سرزمین ایران را تحریم و گردشگران جهان را از تماشای ایران محروم کنند.

وی اضافه کرد: معرفی استان همدان به عنوان یک مقصد گردشگری جدید و پویا در سطح آسیا و جهان، دستاوردهایی هم چون برنامه ریزی و بهره برداری از رویداد مذکور به منظور جذب گردشگر ورودی، معرفی ظرفیت های گردشگری شهر همدان به وزراء گردشگری، سفرا و نمایندگان کشورهای آسیایی، ایجاد بستر تعامل در حوزه های گردشگری بین کشورهای عضو ACD و جذب سرمایه گذاران بین المللی فعال در حوزه گردشگری را به همراه خواهد داشت.

مونسان گفت: انتخاب همدان به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی، برگزاری کنفرانس بین المللی همدان پایتخت گردشگری آسیایی ۲۰۱۸ و هم چنین برگزاری چهلمین اجلاس اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری UNWTO در همدان، در کنار سایر رویدادهای برگزار شده و درحال اجرا و نیز رویدادهایی که در ماههای آتی برگزار خواهد شد، زمینه مناسبی را برای تبلیغ ظرفیت‌های گردشگری کشورمان و بطور ویژه استان همدان فراهم می آورد.

وی گفت: استان همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران دارای ۱۸۰۰ آثار تاریخی شناسایی شده و جاذبه ای‌ منحصر به فردی همچون غار علیصدر و عناوین بین المللی همچون لالجین شهرجهانی سفال، ملایر و تویسرکان شهرملی مبل و منبت است و تمام بستر های لازم برای تبدیل شدن به یک قطب گردشگری ملی و جهانی را دارد.

دبیر کل سازمان جهانی گردشگری: آینده درخشانی برای گردشگری ایران در جهان متصور هستم

زوراب پولولیکاشویلی، دبیرکل سازمان جهانی گردشگری در چهلمین اجلاس گردشگری( unwto) در همدان با اشاره به توریسم فرهنگی، اظهار داشت: بسیاری از توریست های امروزی با هدف گردشگری مسافرت می کنند و باید سعی کنیم از فناوری های جدید استفاده کرده و به ارتقای فرهنگ و میراث فرهنگی کمک کنیم.

زوراب پلولیکاشویلی با تاکید بر اینکه اولویت سازمان جهانی گردشگری حمایت از توسعه گردشگری است، گفت: ۱۶ مجموعه سازمان جهانی گردشگری از ایران هستند.

دبیرکل سازمان جهانی گردشگری با بیان اینکه از این تعداد ۳ مجموعه از استان همدان است که نشانه ظرفیت های بالای گردشگری همدان است، گفت: همدان یکی از بهترین مقاصد گردشگری در جمهوری اسلامی ایران است و می‌تواند در حوزه گردشگری جهان نیز به یکی از مقاصد گردشگری مطلوب تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه آینده درخشانی برای گردشگری ایران در جهان متصور هستم، توجه به توریست فرهنگی را یک اولویت دانست و بر لزوم استفاده از فناوری‌های برتر و مدرن برای توسعه گردشگری تأکید کرد.

وی با تاکید بر اینکه باید سعی کنیم پروژه های جدیدی را تعریف و تدوین کنیم، ادامه داد: غار علیصدر می تواند یکی از فاکتورهای مهم برای ارتقای گردشگری این منطقه باشد.

پولولیکاشویلی با بیان اینکه باید در حفاظت این غار تلاش شود، گفت: سعی می کنیم ایران و جاذبه های گردشگری ایران را به جهان معرفی کنیم.

وی با اشاره به اینکه صنایع دستی یکی از نمادها و سنبل های فرهنگی است، تاکید کرد: ایران و همدان در راس صنایع دستی دنیا قرار دارد.

دبیرکل سازمان جهانی گردشگری در پایان تأکید کرد: در این اجلاس فرصت داریم تا شرکت های مختلف جهان را در یکجا جمع کنیم و به تضارب آرا بپردازیم.

گفتنی است، ۸۰ نفر از کشور‌های عضو وابسته به سازمان جهانی جهانگردی در این اجلاس ۳ روزه میهمان همدانی‌ها هستند.

این میهمانان از کشور‌های مختلف جهان از جمله هند، پاکستان، بنگلادش، عراق، فیلپین، کره جنوبی، کامبوج، جمهوری آذربایجان، ژاپن، ازبکستان، افغانستان، گرجستان، ویتنام، ازبکستان، اندونزی، تایلند، سریلانکا، اسپانیا، بلژیک، بلغارستان و دبیرکل مجمع جهانی گردشگری ACD هستند.

انتهای پیام/ ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۵ ۲۱ آبان ۱۳۹۷
همدان شهر زیبایه فقط حیف از هر پنج نفر ساکنش یکی همدانی اصیله اکثرا ترکیب اقوام شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۲۱ آبان ۱۳۹۷
ایشان بازنشسته فعال شغلی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۲۱ آبان ۱۳۹۷
استاندار بازنشسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۲۱ آبان ۱۳۹۷
جزء مدیران بازنشسته است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۶ ۲۱ آبان ۱۳۹۷
ایشان جزء استانداران بازنشسته هستند.امیدواریم خودش اجازه بده تا جوانی سرکار بیاید..