فعالیت ۴۸ مؤسسه قرآنی در بیرجند

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بیرجند از فعالیت ۴۸ مؤسسه و خانه قرآن در بیرجند خبر داد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ حجت الاسلام لطفی رئیس اداره تبلیغات اسلامی بیرجند پیش از ظهر امروز در گردهمایی مدیران و فعالان قرآنی شهرستان بیرجند از فعالیت ۴۸ مؤسسه و خانه قرآن در بیرجند خبر داد و گفت: اگر جامعه قرآنی شود گرفتار هیچ مشکلی نمی شود.

وی با بیان اینکه ما امروز نیازمند جامعه قرآنی هستیم، افزود: خداوند در هر زمان با توجه به شرایط و موضوع جامعه پیامبری را فرستاد.

حجت الاسلام لطفی گفت: در زمان حضرت عیسی بن مریم که مسئله طب پیشرفت کرد زنده کردن مردگان، بینا کردن نابینا و کارهایی که از دست اطبا کاری ساخته نبود همچنین در زمان حضرت موسی خداوند به حضرت موسی علم سحر و جادو و عصایی داد که از حد ساحران آن زمان فراتر بود و مردم در حضور فرعون ایمان آوردند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بیرجند با بیان اینکه در زمان پیامبراکرم (ص) علم فصاحت و بلاغت به اوج خود رسید، افزود: زمانی که خداوند قرآن را بر پیامبر(ص) نازل کرد آن را معجزه ابدی نامید و مخلوق آن زمان را به مبارزه طلبید اما آن ها از انجام این کار عاجز ماندند.

وی با بیان اینکه خداوند قرآن را برای هدایت بشر فرستاده است، گفت: هدف ما این است که جامعه را قرآنی کنیم و این امر نیازمند همت بالایی است و البته که اگر در جامعه قرآن و مسائل مربوط به آن مطرح شود دیگر هیچ مشکلی نخواهیم داشت.

حجت الاسلام لطفی با بیان اینکه متأسفانه امروزه در زمینه قرآن و آموزش آن بسیار ضعیف عمل شده است، افزود: در آموزش هایی چون کامپیوتر و دیگر علوم  هزینه زیادی صرف می شود اما زمانی که نوبت به قرآن می رسد و پای هزینه در میان است همه تعجب می کنند و انتظار دارند که حتی برای یادگیری قرآن هدیه بگیرند که این امر نشان دهنده ضعف ما است که شاید آگاهی بخشی خوبی نداشته ایم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بیرجند با بیان اینکه امروز ۴۸ مؤسسه و خانه قرآن در شهر و مناطق روستایی بیرجند فعال هستند، اظهار کرد :اما متأسفانه  در بخش گزارشات ضعیف کار شده و باید از نظر کیفی کار را پیش ببریم.

وی خواستار تربیت حافظ و قاری برجسته شد و بیان کرد: این امر نیازمند اقدامی فرهنگی با برنامه ریزی بلند مدت است.

انتهای پیام/غ

جامعه قرآنی گرفتار مشکل نمی شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار