معاون وزیر ارشاد:

تقویت فرهنگ عامل تقویت ساختار‌های اجتماعی و اقتصادی

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تقویت فرهنگ عامل تقویت ساختار‌های اجتماعی و اقتصادی است.

تقویت فرهنگ باعث تقویت ساختار‌های اجتماعی و اقتصادی می‌شودبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید هادی حسینی معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر به چهارمحال و بختیاری، و در نشست با هنرمندان و فعالان فرهنگی شهرستان کیار گفت: تقویت فرهنگ باعث تقویت ساختار‌های اجتماعی و اقتصادی، و محافظت جوانان در برابر تهاجم و استحاله فرهنگی دشمن می‌شود.

وی با اشاره به تحریم‌های ظالمانه دشمن علیه ملت ایران اظهار داشت: دشمن می‌تواند در زمینه‌های مختلف کشور را تحریم کند، ولی فرهنگ مردم تحریم پذیر نیست و نمی‌تواند فرهنگ، هنر و تاریخ ایران را تحریم کند.

حسینی افزود: کشور‌های مختلف جهان، ایران را به عنوان یک قطب فرهنگی به رسمیت می‌شناسند، و هر کجا که فرهنگ ایران اسلامی حضور دارد، دشمن توان هیچ عکس العملی ندارد.

وی در ادامه به کمبود فضای فرهنگی در استان‌ها اشاره کرد و گفت: فرمانداران مسئول پیگیری طرح‌های عمرانی فرهنگی و هنری در سطح شهرستان‌ها هستند و انتظار می‌رود مسئولان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعتبارات لازم برای اجرا و اتمام این طرح‌ها را اختصاص دهند.

حسینی اضافه کرد: اعتبارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، یک سیزدهم از مجموع بودجه فرهنگی کشور است که برای اتمام طرح‌های عمرانی بخش فرهنگ و هنر در استان‌ها کافی نیست.

وی پیرامون توسعه فضای کتابخانه‌ها نیز گفت: نهاد کتابخانه‌های عمومی در صورتی که فرمانداری ها، در هر روستا یا شهری، ساختمانی برای ایجاد کتابخانه اختصاص دهند، آن را از لحاظ امکانات و کتاب، تجهیز خواهد کرد.

کیار با ۵۱ هزار نفر جمعیت از شهرستان‌های ۹ گانه چهارمحال و بختیاری می‌باشد که مرکز آن (شهر شلمزار) در فاصله ۴۰ کیلومتری شهرکرد مرکز استان قرار دارد.

انتهای پیام/ش

سفر معاون وزیر ارشاد به چهارمحال و بختیاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.