نماینده مردم شهرستان‌های چابهار، قصرقند، کنارک و بخش مرکزی نیکشهر:

معافیت بندر چابهار از تحریم‌ها فرصت مناسبی برای توسعه آن است

نماینده مردم شهرستان‌های چابهار، قصرقند، کنارک و بخش مرکزی نیکشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: معافیت بندر چابهار از تحریم‌های آمریکا فرصت مناسبی برای توسعه زیرساخت‌های این بندر مهم و راهبردی کشور است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، عبدالغفور ایران نژاد در دیدار با مدیران اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: راه اندازی اسکله تجاری در کنارک با توجه به موقعیت راهبردی و وجود ۲۰۰ کیلومتر مرز آبی از ضرورت هاست و باید برای اشتغال و توسعه این منطقه ساحلی اقدامات لازم انجام شود.

وی بیان کرد: چابهار موقعیت مناسبی برای تجارت و ترانزیت دارد و باید کنارک در همجوار آن از پهلوگیری کشتی‌ها بهره‌مند شود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسیر و مقصد کشتی‌های تجاری برای تخلیه و بارگیری بندر شهید بهشتی چابهار است گفت: کنارک نیز باید یک اسکله تجاری داشته باشد تا از وضعیت محرومیت و دورافتادگی نجات یابد.

وی افزود: براساس تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر توسعه متوزان سواحل مکران، شهرستان کنارک هم باید مزیت‌های تجارت و ترانزت بهره‌مند شود.

ایران نژاد با بیان اینکه طرح ساخت اسکله تجاری کنارک از ۱۳ سال گذشته در حال پیگیری و طرح توجیهی آن در کمیسیون‌های مربوطه وزارت راه و شهرسازی مصوب شده است، افزود: قرار بود همزمان با توسعه بندرشهید بهشتی چابهار این مهم نیز انجام شود.

وی ادامه داد: هم اینک بعد از گذشت ۱۳ سال این طرح عملا مسکوت مانده و پیگیری چندانی نشده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان نیز گفت: برای راه اندازی و ساخت اسکله تجاری کنارک پیگیری و اقدامات لازم انجام خواهد شد.

بهروز آقایی افزود: از یک سال گذشته مطالعات و جانمایی اسکله تجاری بندر کنارک آغاز شده و چندین نقطه برای ساخت این اسکله در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/پ

معافیت بندر چابهار از تحریم‌ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار