دستیار ارشد وزیر خارجه ایران در امور ویژه سیاسی امروز در دمشق با بشار اسد دیدار و درباره آخرین تحولات سوریه از جمله روند تشکیل کمیته قانون اساسی به رایزنی پرداخت.

حسین جابری‌انصاری با رئیس‌جمهور سوریه دیدار کردبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسین جابری‌انصاری دستیار ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی در سفر به سوریه امروز دوشنبه 21 آبان ماه با بشار اسد رئیس جمهور این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار درباره تلاش‌های صورت گرفته در امر مبارزه با تروریسم و نیز پیشرفت‌ها در روند حل سیاسی بحران سوریه به خصوص تشکیل کمیته قانون اساسی بحث و تبادل نظر شد.

طرفین در این دیدار درباره این موضوع اتفاق نظر داشتند که دولت آمریکا و حامیان تروریسم در هر دو مسیر سنگ اندازی می‌کنند تا شکست‌هایی را که در طول سال‌های جنگ سوریه متحمل شده‌اند،‌ در صحنه سیاسی جبران کنند.

گفتنی است جابری‌انصاری اول و دوم آبان ماه 1397 سفری دو روزه به مسکو داشت و ضمن رایزنی با مقامات این کشور درباره تحولات منطقه از جمله سوریه و یمن در نشست سه جانبه‌ای با حضور نمایندگان روسیه و ترکیه در روند صلح سوریه (کشورهای ضامن روند آستانه) شرکت کرد. مذاکره کنندگان ارشد سه کشور همچنین با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه دیدار و گفت‌وگو کردند.

سرگئی لاوروف در آن دیدار روند آستانه را مناسب‌ترین چارچوب موجود برای حل کامل بحران سوریه خواند و از برگزاری نشست جدیدی در سطح رؤسای جمهور سه کشور خبر داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار