در مقایسه با مدت مشابه سال 96؛

افزایش 9 درصدی پیک مصرف برق در خوزستان

معاون برنامه ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه ای خوزستان از افزایش 9 درصدی پیک مصرف برق در استان در مقایسه با مدت مشابه سال 96 خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مهرداد بلادی موسوی، معاون برنامه ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه ای خوزستان با اشاره به اینکه در مهرماه سال جاری مصرف برق 7 هزار و 349 مگاوات بوده اظهار  داشت: این رقم نسبت به پیک بار در مدت مشابه سال قبل حدود 9 درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه در مجموع شاهد کاهش مصرف برق بوده ایم بیان کرد: انرژی مصرفی در بازه زمانی مهرماه برابر با 27 هزار و 872 گیگاوات ساعت بوده که حدود یک درصد کاهش مصرف انرژی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته نشان می دهد.

بلادی موسوی اذعان داشت: خوزستان در 7 ماهه سپری شده از سال 97، 22 هزار 112 گیگاوات ساعت برق تولید کرده که از این مقدار سهم نیروگاه های برق آبی 20 درصد و سهم نیروگاه های حرارتی و سیکل ترکیبی برابر با 80 درصد کل انرژی تولیدی بوده است .

معاون برنامه ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه ای خوزستان با بیان اینکه نیروگاه های حرارتی و گازی در این دوره به طور متوسط در هر روز بیش از 75 گیگاوات ساعت برق تولید و به شبکه تحویل داده اند، افزود: این نیروگاه ها در سال جاری 17 هزار و 583 گیگاوات ساعت تولید داشته اند که از این میزان 49 درصد توسط بخش دولتی (نیروگاه رامین و ماهشهر) و 51 درصد توسط نیروگاه های بخش خصوصی ( زرگان، آبادان، خرمشهر، بهبهان و فجر) تولید و به شبکه تحویل شده است.

این مقام مسئول اظهار کرد: شرکت برق منطقه ای خوزستان تمهیدات لازم جهت تامین برق مطمئن و پایدار را برای همه مشترکان در تمامی فصول سال فراهم نموده، اما به منظور افزایش قابلیت اطمینان شبکه و استفاده بهینه از انرژی الکتریکی که یکی از مهم ترین منابع ملی محسوب می شود، ضرورت مدیریت مصرف برق لازم و ضروری است.

انتهای پیام/گ

افزایش مصرف برق

برچسب ها: وزارت نیرو ، شرکت برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.