برگزاری اختتامیه سوگواره آب و عطش در جیرفت

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه جیرفت گفت: مهمترین هدف برگزاری سوگواره آب و عطش گسترش فرهنگ و هنر عاشورایی در سطح جامعه، تحکیم پیوند بین دین و هنر است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام اصغر شاهرخی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه جیرفت در آیین اختتامیه سوگواره آب و عطش گفت: هنر بهترین مولفه برای انتقال مفاهیم ارزشمند عاشورا به نسل جوان است.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ اثر به سوگواره ارسال شد افزود: این سوگواره در بخش های، شعر، دلنوشته، فیلم، عکس، نقاشی و خطاطی برگزار شد.

دبیر سوگواره آب و عطش تصریح کرد: آثار بسیار خوبی به دبیرخانه سوگواره رسید و پس از داوری همه آثار در بخش‌های مختلف برگزیده‌های هر بخش معرفی و از آن‌ها تقدیر شد.

حجت الاسلام شاهرخی مهمترین هدف برگزاری این سوگواره را گسترش فرهنگ و هنر عاشورایی در سطح جامعه، تحکیم پیوند بین دین و هنر، عنوان کرد و گفت: مکتب عاشورای حسینی برای همیشه ماندگار است و نسل جوان با پرداختن به هنر آیینی، مراسم عزاداری مردم در ایام محرم و صفر را به مخاطبان منتقل می‌کنند.

در این آیین برگزیدگان دلنوشته و شعر، آثار خود را ارائه کردند و همچنین در پایان از برگزیدگان هر بخش تقدیر شد.

سوگوراه آب عطش با همکاری معاونین فرهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی جیرفت، دانشگاه جیرفت و معاونت استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه جیرفت با حضور اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه‌های جیرفت و علوم پزشکی در دانشگاه جیرفت برگزار شد.
انتهای پیام /ی

برگزاری سوگواره آب و عطش در جیرفت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار