انجام تعهد پرداخت تسهیلات بنیاد شهید به زلزله زدگان ایثارگر

بنیاد شهید و امور ایثارگران تأمین منابع مالی، تهیه کانکس و مواد غذایی برای خانواده‌های شهدا و ایثارگران زلزله زده را انجام داده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه هادی عسگری مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه گفت : پس از وقوع زلزله ۱۱ گروه مددکاری به سرپرستی مدیران شهرستان‌های تابع استان به مناطق آسیب دیده اعزام شد و ۲ هزار و ۴۰۰ خانواده ایثارگر تحت پوشش قرار گرفت.

وی گفت : به دلیل وقوع زلزله و در پی ویرانی‌های ایجاد شده، مبلغ ۲۴۰ میلیون تومان با سرانه ۱۰۰ هزار تومان به خانواده‌های ایثارگر داده شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کرمانشاه افزود : تأمین و تحویل اقلام و تجهیزات توانبخشی از جمله انواع تخت، انواع تشک با توجه به نیاز ایثارگران، ویلچر، عصای مچی و ... از روز اول حادثه بدون محدودیت برای ایثارگران آسیب دیده به ارزش ۹۰ میلیون تومان بخشی از فعالیت‌های ما بوده است.

عسگری در ادامه به دیگر اقدامات بنیاد اشاره کرد و گفت: اخذ مجوز ۴۰ فقره وام ۲۰ میلیونی برای اشتغال افراد آسیب دیده، پرداخت مجدد وام قرض الحسنه صندوق شاهد برای ۳ هزار و ۸۰۰ نفر از ایثارگران حقوق بگیر بنیاد به ازای هر نفر ۵ میلیون تومان و به مبلغ کل ۱۹ میلیارد تومان از جمله کار‌هایی بوده که برای ایثارگران استان صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: مبلغ ۴۷ میلیارد و ۳۳۹ میلیون و ۸۳۳ هزار تومان خسارت زلزله به ۸ هزار و ۶۹۳ نفر از ایثارگران استان توسط بیمه البرز طی ۵۱ مرحله پرداخت شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کرمانشاه تصریح کرد: از دیگر اقدامات بنیاد شهید استان کرمانشاه پی گیری و تأمین ۴۷ دستگاه کانکس با مشارکت گروه‌های ایثارگری مجمع هیأت رزمندگان اسلام استان اصفهان و کانون همبستگی فرزندان شاهد استان اصفهان و همچنین ۲۷ دستگاه برای ایثارگران شهرستان دالاهو و ۲۰ دستگاه برای ایثارگران شهرستان سرپل ذهاب بوده است.

عسگری ادامه داد: ۴۵۳ کانکس هم از طریق گروه‌های مردمی به ایثارگران تحویل داده شد.

به گفته این مدیر مسئول، راه اندازی اکیپ ویژه رسیدگی مستمر و پایش سلامت جانبازان نخاعی و ۷۰ درصدی با تأمین آمبولانس و دو اکیپ پزشکی و تأمین نیاز‌های بهداشتی درمانی ایثارگران بدون محدودیت و بررسی وضعیت تمام گلزار‌های منطقه و شناسایی مزار‌های آسیب دیده که نیاز به بازسازی دارند به تعداد ۸۹ مزار از دیگر فعالیت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران کرمانشاه بوده است .

 

 

انتهای پیام/د

۱۱ گروه مددکاری به سرپرستی مدیران شهرستان‌های تابع استان به مناطق آسیب دیده اعزام شد

برچسب ها: اخبارفرهنگی ، زلزله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.