پتروشیمی نوری عسلویه حامی دلفین‌های گوژپشت خلیج فارس شد

اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر، پتروشیمی نوری را به عنوان حامی دلفین‌های گوژپشت خلیج فارس معرفی کرد.

پتروشیمی نوری عسلویه حامی دلفین‌های گوژپشت خلیج فارس شدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر و به نقل از مجتمع پتروشیمی نوری، این شرکت که در کارنامه زیست‌محیطی خود اجرای طرح بازیافت بخار‌های VRU، بازیافت ۸۰ درصدی پسماند‌ها و ایجاد بیش از هشت هکتار فضای سبز را دارد، پس از حمایت همه‌جانبه از طرح تحقیقاتی بررسی آثار صنایع نفت و گاز بر محیط دریایی خلیج فارس، به طور رسمی به عنوان حامی دلفین‌های گوژپشت خلیج فارس معرفی شد.

این طرح مطالعاتی با هدف بررسی پراکنش و جمعیت دلفین‌های خلیج فارس در پارک ملی دیر- نخیلو در منطقه حفاظت‌شده مُند و به منظور حفاظت از این گونه جانوری، با حمایت مالی و لجستیکی این شرکت در حال اجراست.

این طرح با هماهنگی و تأیید اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان بوشهر و با هدف ارائه راهکار‌های علمی و عملی مناسب برای حفظ سرمایه‌های زیست‌محیطی و به‌ویژه گونه‌های جانوری خلیج فارس در مقابل پیامد‌های زیست‌محیطی ساخت صنایع نفت و گاز در سواحل این استان اجرا می‌شود.

مجری این طرح «انجمن طرح سرزمین» است که کارنامه موفقی در زمینه مطالعات دریایی در سطوح بین‌المللی دارد و در زمینه گسترش فرهنگ زیست‌محیطی جامعه با شرکت‌های بزرگ داخلی و خارجی در حال فعالیت است. این انجمن امسال جایزه ملی محیط‌زیست را دریافت کرده است.

گروه تحقیقاتی انجمن، شامل چهار کارشناس محیط زیست دریایی است که به‌صورت ماهانه به منطقه اعزام می‌شوند و نحوه پراکنش جمعیت و مسیر‌های حرکت گونه‌های جانوری به‌ویژه دلفین‌ها را بررسی و مطالعه می‌کنند.

همسو با این فعالیت‌ها، این گروه راه‌های حفاظت از این گونه‌های جانوری را به جوامع محلی، دانش‌آموزان مدارس و به‌ویژه صیادان آموزش می‌دهند.

انتهای پیام/ک

طرح حمایت از دلفین‌های گوژپشت خلیج فارس با مشارکت پتروشیمی نوری اجرا می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.