معاون راهبردی و برنامه‌ریزی وزارت بهداشت خبر داد؛

حضور خیران در مدیریت بیمارستان‌ها از ارکان اجتماعی شدن سلامت/ تعرفه‌های «هوم کر» تعیین نشده است

حق‌دوست گفت: تعرفه‌های طرح «هوم کر» به دلیل وجود پیچیدگی‌های فنی هنوز تعیین نشده است.

حضور خیرین در مدیریت بیمارستان‌ها از ارکان اجتماعی شدن سلامت/ هنوز تعرفه‌های هوم کر تعیین نشده است

علی‌اکبر حق‌دوست معاون راهبردی و برنامه‌ریزی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: وزارت بهداشت به دنبال افزایش مشارکت‌های مردم در حوزه سلامت و به خصوص در بیمارستان‌های سراسر کشور است و در این زمینه برنامه‌ریزی‌های خوبی شده تا افراد خیر در بیمارستان‌ها از مشارکت بیشتری برخوردار باشند.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات مهم وزارت بهداشت این است که یک خیریه را وابسته به بیمارستان یا مرکز درمانی راه‌اندازی می‌کند تا از این طریق از افراد خیر در حوزه سلامت و به خصوص در زمینه مددکاری اجتماعی استفاده شود.

معاون راهبردی و برنامه‌ریزی وزارت بهداشت اظهار کرد: استفاده از افراد خیر برای کارهای مددکاری اجتماعی باعث می‌شود تا این حوزه فقط از منابع دولتی تأمین نشود و افراد خیر نیز سهم بسزایی در ارائه خدمات بهداشتی_ درمانی نیز ایفا کنند.

حق‌دوست افزود: پررنگ شدن حضور مردم و به خصوص خیرین حوزه سلامت در مدیریت بیمارستان‌ها و مراکز درمانی یکی از موضوعات اجتماعی شدن سلامت و ارتقای مشارکت مردم در این زمینه است.

تقش پررنگ NGO ها در ارائه خدمات رایگان به بیماران

وی اضافه کرد: در وزارت بهداشت مدل‌هایی طراحی شده است تا افراد به صورت داوطلبانه می‌توانند به بیماران از لحاظ روحی و روانی خدمات قابل قبولی ارائه دهند که در این راستا نباید از نقش پررنگ NGO ها و سازمان‌های مردم‌نهاد غافل شد.

معاون راهبردی و برنامه‌ریزی وزارت بهداشت اظهار کرد: خوشبختانه وضعیت بیمارستان‌ها از لحاظ درمان، تأمین دارو با مشکل خاصی روبرو نیست.

وی اضافه کرد: کمبود دارو در کشور وجود دارد اما این مسئله حاد نبوده و تا حد امکان سعی شده است داروهایی که جنبه اورژانسی دارند در بیمارستان‌ها در دسترس باشند و هیچ محدودیتی از این نظر ایجاد نشود.

حق‌دوست گفت: ممکن است  به صورت موقت برخی داروها در بیمارستان‌ها یا مراکز درمانی کمیاب شوند ولی خوشبختانه هیچ مشکل خاصی از بیمارستان‌های سراسر کشور مبنی بر کمبود دارو گزارش نشده است.

وی یادآوری کرد: سطح بندی بیمارستان‌ها به طور جدی انجام می‌شود و بیمارستان‌ها وضعیت پایداری دارند.

معاون راهبردی و برنامه‌ریزی وزارت بهداشت افزود: طرح هوم کر به صورت پایلوت در کشور اجرا می‌شود اما مشکل اصلی موضوع تعرفه آن است و به طور کلیدر برخی از بیمارستان‌ها به صورت آزمایشی اجرا می‌شود و تعرفه‌هایش به دلیل وجود پیچیدگی‌های فنی هنوز اعمال نشده است. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار