حضرتی مطرح کرد؛

به زودی؛ تصویب ۴ انجمن پرستاری در کشور/ ساخت ۳۰ اقامتگاه پرستاری در مناطق محروم

معاون پرستاری وزیر بهداشت از ابلاغ و نهایی شدن چهار انجمن پرستاری در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

افزوده شدن چهار انجمن پرستاری در آینده نزدیکبه گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مریم حضرتی معاون پرستاری وزیر بهداشت  امروز در سومین نشست مدیران پرستاری دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ضمن تشریح برنامه‌های این معاونت در هشت ماه گذشته، اظهار کرد: خوشبختانه چهار انجمن علمی مدیریت پرستاری، انجمن پرستاری سلامت جامعه و سالمندی، انجمن پرستاری کودکان و نوزادان و انجمن پرستاری بزرگسالان به تصویب اولیه رسیده و به زودی نهایی و ابلاغ می‌شود، با افزایش این چهار انجمن، شمار انجمن‌های پرستاری که تا پیش از این 2 انجمن بوده به 6 انجمن خواهد رسید.

وی با بیان اینکه ما درخواست تشکیل 6 انجمن را داده بودیم، افزود: اضافه شدن این چهار انجمن، کار ماندگاری است که با پیگیری‌های مستمر در هشت ماه گذشته انجام شد.

اجرای نخستین دوره آموزشی، مراقبتی و تسکینی سرطان

معاون پرستاری وزیر بهداشت با پرداختن به مشکلات پرستاران در نقاط محروم، گفت: برای رفع مشکلات مصمم هستیم و در حال حاضر با برنامه ریزی برای ایجاد و ساخت ۳۰ اقامتگاه پرستاری در مناطق محروم با همکاری وزارت بهداشت و خیران سلامت به دنبال رفع بخشی از مشکلات پرستاران در مناطق محروم هستیم.

حضرتی در ادامه با بیان اینکه طرح اینترشیپ به صورت پایلوت در اصفهان در حال انجام است، تصریح کرد: طی یکی 2 ماه آینده نتیجه این طرح مشخص می‌شود تا اگر موفقیت آمیز بود بتوانیم در سراسر کشور اجرایی کنیم.

وی همچنین به اجرای نخستین دوره آموزشی، مراقبتی و تسکینی سرطان اشاره کرد و گفت: این دوره آموزشی یک هفته‌ای است و دوره‌های بعدی هم اجرا خواهد شد.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به طرح هوم کر گفت: این طرح توسط کارگروه تشکیل شده به خوبی در حال پیگیری است، امیدواریم اتحادیه هوم کر نیز به زودی تصویب شود، همچنین تاسیس انجمن هوم کر نیز در دست انجام است.

وی برگزاری دومین دوره پودمانی پرستاری بحران را از دیگر اقدامات این معاونت دانست و اضافه کرد: آئین نامه خدمات جامعه پرستاری تدوین شده و امیدواریم هرچه سریعتر آن را تصویب و اجرایی کنیم.

معاون وزیر بهداشت به تشکیل کمیته اخلاق با ۲۱ نفر از برگزیدکان اخلاق از نیر‌وهای جوان و پیشکسوت خبرداد و اظهار کرد: یکی از سیاست‌های معاونت پرستاری ارتقای اخلاق حرفه‌ای پرستاری است و در این کمیته بیمارستان‌های اخلاقی سنجش و تشویق می‌شوند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار