صدور ۵۰۲ فقره مجوز تولید صنایع دستی در خراسان شمالی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: امسال ۵۰۲ مجوز انفرادی و کارگاهی تولید صنایع دستی در استان صادر شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان   از بجنورد؛ حبیب یزدان پناه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: امسال ۵۰۲ مجوز تولید انفرادی و کارگاه صنایع دستی در خراسان شمالی صادر شده که از این تعداد ۲۴۴ فقره پروانه تولید کارگاهی و ۲۵۸ فقره مجوز مشاغل خانگی برای هنرمندان صنایع دستی استان صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه ۷۴ فقره کارت شناسایی صنعتگری نیز صادر و تمدید شده است ، افزود: صدور کارت برای متقاضی ملزم به شرکت در آزمون عملی است که در صورت قبولی در آزمون پس از تایید کارگاه و بازدید کارشناس مربوطه کارت صادر می‌شود.

یزدان پناه با تاکید بر توسعه مشاغل کوچک و متوسط به طور عام و توسعه مشاغل خانگی به طور خاص با هدف افزایش درآمد، بیان کرد: صنایع دستی این ظرفیت را به خوبی فراهم می‌کند و یکی از راهبرد‌های موثر در ایجاد اشتغال است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی با بیان اینکه بازاریابی در رونق و فروش صنایع دستی بسیار موثر است، اضافه کرد: برای تحقق این امر به دنبال گسترش آموزش‌ها هستیم.

وی از هفت رشته آموزشی صنایع دستی در رشته‌های گلیم ، سوزن دوزی ، معرق ، سراجی ۱ و ۲ ، پارچه بافی و بافتنی‌های سنتی خبر داد و افزود: هم اکنون هزار و ۲۵۰ کارگاه و ۴۶ فروشگاه صنایع دستی در استان فعالیت می‌کنند.

وی از برگزاری ۲۷ مورد نمایشگاه در سال جاری در استان خبر داد و گفت: هنرمندان صنایع دستی استان با حضور فعال در این نمایشگاه‌ها به معرفی ظرفیت‌های استان پرداختند که در نمایشگاه اخیر تهران ، غرفه مربوط به صنایع نساجی استان بیشترین فروش در بین غرفه‌ها را داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی با اشاره به انتخاب بجنورد به عنوان شهر ملی گلیم و سفره کردی در کشور، گفت: جشن برند سازی برای این هنر منحصر به فرد هنرمندان استان، به زودی در استان برگزار می‌شود.

یزدان پناه اضافه کرد: کارگروه مارکتینگ و برندسازی برای تبلیغات و بازاریابی در حوزه صنایع دستی در استان تشکیل شده است.

انتهای پیام / ب 


فعالیت بیش از هزار و ۲۰۰ کارگاه و فروشگاه صنایع دستی در خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.