مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور بر تقویت هویت ملی، اسلامی و انقلابی و دفاع از آن در سند تحول آموزش و پرورش تأکید کرد.

تقویت هویت ملی و اسلامی با سند تحول آموزش و پرورشبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور در هم اندیشی ستاد هم کاری میان حوزه علمیه و آموزش و پرورش با بیان اینکه باید همه ابزار های لازم برای تربیت و تعلیم دانش آموزان فراهم کنیم، گفت : این ابزار ها شامل تشویق ، تذکر، بازدارندگی، پیشبرندگی و نفوذ آموزش به عمق جان می باشد که باید در نهاد های آموزش و پرورش و حوزه علمیه تجلی پیدا کند.

وی با اشاره به سند تحول آموزش و پرورش افزود:این سند که با نگاهی نسبتا جامع تولید شده که اصول و قواعد مهمی دارد .

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور ادامه داد: علاوه بر حرکت ستادی برای پیش بردن سند، باید شاهد بازخوانی و تحلیل این سند در استان ها و مدارس باشیم.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه پیشبرد سند تحوی آموزش و پرورش نیازمند توجه سخت افزاری و نرم افزاری است، گفت : این سند نگاهی جامع و متوازن به تربیت داشته و با آن دانش آموزان باید تعلق به نظام خانواده را در عمق جان حس کنند.

وی با تأکید بر تقویت هویت ملی، اسلامی و انقلابی در این سند گفت: باید هویت مستقل در برابر غرب و هویت های دیگر محکم بماند و دانش آموز در جایی که لازم است از هویت خود دفاع و مقاومت کند.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با اشاره به نگاه جامع علمی و پژوهشی برای رسیدن به بالاترین مدارج علمی، ادامه داد: این سند بر توانمندی بمنظور ایفای نقش خوب اجتماعی و برخورداری از همه مهارت های لازم زندگی تأکید می کند.

آیت الله اعرافی گفت: آموزش و پرورش را از اولویت های مسائل کشور بدانیم و همه حامی و همراه آن در همه ابعاد بوده و روحانیت را در کنار آن داشته باشیم .

وی افزود: ما بعنوان حوزه باید به برنامه و طرح هایمان از جمله طرح امین، روشنا و حبل المتین به آموزش و پرورش نیز توجه کرده که در این خصوص نقش مدیران کل و مدیران مدرسه در این مهم فوق العاده تأثیر گذار است.

انتهای پیام //ف.ش

 

نشست ستاد همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.