اعلام آمادگی لندن و تهران برای حمایت از مهاجران خارجی در ایران

سفیر انگلیس در تهران با رئیس مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل و مدیر کل دفتر اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور دیدار کرد.

اعلام آمادگی لندن و تهران برای حمایت از مهاجران خارجی در ایرانبه گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، شجاعی کیاسری رئیس مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل با تاکید بر ضرورت و اهمیت ارتباطات میان مقامات و مسئولان دو کشور به منظور پیگیری همکاری‌ها و مناسبات میان دو کشور، به وظایف و ساختار گسترده وزارت کشور اشاره کرد و افزود: گسترش وظایف وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های مختلف از یک سو نشانگر اهمیت و جایگاه خاص وزارت کشور در نظام جمهوری اسلامی ایران و از سوی دیگر نمایانگر ظرفیت‌های وسیع این وزارتخانه برای همکاری با انگلیس است.

وی با اشاره به این موضوع که ظرفیت‌های مناسب در زمینه‌های مختلف اقتصادی، تجاری، سرمایه‌گذاری و گردشگری، فرصت‌های شایسته‌ای را برای همکاری میان دو کشور در زمینه‌های مختلف فراهم می‌سازد، بر ضرورت توجه ویژه و نگرش جامع و کامل مقامات دو کشور به زمینه‌ها و ظرفیت‌های همکاری در حوزه موضوعات امنیتی، اجتماعی، خدمات شهری و مدیریت بحران به همراه تقویت همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف جهت پیشبرد اهداف عالی دو کشور تاکید کرد.

رئیس مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت کشور با اعلام آمادگی جهت گسترش همکار دو جانبه و استانی در چارچوب وظایف و ساختار وزارت متبوع، لزوم شناسایی پتانسیل‌های بالقوه و امکانات دو کشور جهت عملیاتی کردن ظرفیت‌های موجود در بخش‌های مورد علاقه به عنوان مکمل یکدیگر را یادآور شد و افزود: تبادل اطلاعات و تجربیات در ابعاد مختلف مبارزه با مواد مخدر، آمادگی برای برگزاری دوره‌های آموزشی و سمینار‌های تخصصی در زمینه‌های مختلف و آموزش و انتقال تجارب در زمینه مقابله و مبارزه با جرایم سازمان یافته، قاچاق مواد مخدر، تروریسم و قاچاق انسان می‌تواند زمینه‌های این همکاری باشد.

وی با محکومیت تحریم‌های ضدانسانی آمریکا علیه کشورمان گفت: انتظار مردم از اتحادیه اروپا برای تسریع در تعاملات بیشتر تجاری و بانکی و نقشی که بریتانیا می‌تواند در این زمینه داشته باشد مورد تقاضای ماست و با توجه به اهمیت سفارتخانه‌های دو کشور، سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن به عنوان کانال ارتباطی جهت پیگیری مراودات و همکاری‌های دو طرف در راستای تسهیل و تسریع امور و روند مناسبات می‌تواند نقش بسزایی در همکاری‌های دو کشور داشته باشد.

شجاعی کیاسری با ابراز خرسندی از حمایت انگلیس از توافق بر جام اظهار امیدواری کرد در آینده نزدیک شاهد برداشتن گام‌های عملی اروپادر این زمینه باشیم.

وی همچنین خواستار حمایت‌های مالی، فنی و آموزشی کشور‌های اروپایی و بریتانیا در مبارزه با مواد مخدر و امور مهاجرین شد.

در این جلسه محمدی فر مدیر کل اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور با اشاره به حضور ۳ تا ۵ میلیون مهاجر خارجی در کشورمان در چهل سال گذشته گفت: موضوع مهاجرت یک موضوع مشترک جهانی به ویژه برای کشور‌های اروپایی است، زیرا درمعرض این مهاجرت و مشکلات ناشی از آن هستند و انتظار می‌رود اروپا در همه این زمینه‌ها از جمله حمایت‌های مالی با جمهوری اسلامی ایران همکاری کند.

وی با اشاره به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی در باره برخورداری فرزندان همه اتباع خارجی از جمله اتباع غیر مجاز از امکانات تحصیلی در مدارس کشور گفت: در سه سال اخیر ۱۳۰ هزار دانش آموز و ۴۰ هزار دانشجو از فرزندان اتباع افغانستان از امکانات آموزشی در مدارس و دانشگاه‌های ایران برخوردارند، مهاجرین آسیب پذیر در شهرک‌های اقامتی با امکانات مورد نیاز اسکان یافته اند و این افراد همچون اتباع ایرانی از خدمات بهداشتی و درمانی برخوردارند و این در حالیست که کمک‌های دریافتی از جامعه بین المللی رقم ناچیزی است.

محمدی فر همچنین آمادگی لازم این دفتر برای بازدید هیات‌های خارجی از امکانات زندگی مهاجران در اقامت گاه‌ها و مراکز آموزشی و بهداشتی ایران اعلام کرد.

راب مکر سفیر کشور انگلیس در تهران با قدردانی از کمک‌های بی دریغ جمهوری اسلامی ایران به مهاجرین خارجی افزود: دیدگاه و روش شما در مواجهه با پناهندگان خارجی مطلوب و منصفانه است، ضمن اینکه معتقدیم موضوع مهاجرت‌های خارجی مربوط به یک کشور خارجی نیست و موضوعی جهانی است.

وی با اعلام اینکه انگلیس یکی از حامیان بزرگ سازمان ملل در زمینه مهاجرت است، افزود: ما به این نتیجه رسیده ایم که باید کمک‌های بیشتری در اختیار ایران برای ساماندهی مهاجرین خارجی قرار گیرد.

سفیر انگلیس در تهران بر حمایت کشورش از توافق برجام تاکید کرد و گفت: فشار‌های اقتصادی تحمیل شده بر ایران می‌طلبد میزان کمک‌های خارجی افزایش یابد.

سفیر انگلیس در تهران همچنین آمادگی کشورش را برای همکاری با ایران در زمینه‌های مختلف یادآور شد و افزود: مبارزه به جرایم سازمان یافته، تروریسم، قاچاق مواد مخدر و همچنین مدیریت بحران از جمله موضوعات مهم زمینه ساز این همکاری است.

وی در پایان پیشنهاد کرد، هیاتی از سوی وزارت توسعه بین المللی کشور انگلیس با سفر به ایران و بازدید از مراکز اقامتی مهاجرین خارجی، زمینه افزایش حمایت‌های مالی از اتباع خارجی پناهنده در ایران فراهم شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار