مدیر کل ورزش و جوانان اردبیل خبر داد:

معرفی 19 طرح اشتغالزا برای دریافت تسهیلات اشتغال در اردبیل

مدیر کل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: 19 طرح اشتغالزا را جهت دریافت تسهیلات اشتغال به صندوق کارآفرینی امید معرفی کرده ایم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بهرام آقاخانی، مدیر کل ورزش و جوانان استان اردبیل افزود: در بخش طرح اشتغال زایی و کارآفرینی که ویژه امسال است، اداره کل 19 طرح را جهت دریافت تسهیلات اشتغال به صندوق کارآفرینی امید معرفی کرده است.

وی تصریح کرد:720 میلیون تومان اعتبار در قالب تسهیلات صندوق کارآفرینی امید برای جوانان و اعضای فعال و کارآفرین سمن های استان اردبیل در نظر گرفته شده است که همه آن جذب شده و دو طرح اشتغالزا جمعا به مبلغ 600 میلیون تومان به دفتر طرح های ملی وزارت ارائه شده است.

مدیر کل ورزش و جوانان استان اردبیل بیان کرد: به طور مشخص گستردگی و فراگیری امور مربوط به مسایل مختلف جوانان، مشارکت و هماهنگی جمیع نهادها و دستگاه های ذی ربط را طلب می کند و فقط نمی تواند مختص اداره کل باشد و طبیعتا در استان اردبیل هم با وجود بیش از 230 هزار جوان بین 15 تا 29 سال این مشارکت و هماهنگی نیاز خواهد بود.

آقاخانی در حوزه سمن ها نیز گفت: با اضافه شدن 14 سمن به خانواده سازمان های مردم نهاد استان اردبیل، تعداد آنها به 63 سمن افزایش یافته و در این مدت 23 کارگاه دانش افزایی و ارتقا مهارت برای این سمن ها برگزار شده است و طی 6 ماهه ابتدایی سال جاری، 35 طرح استانی از سمن ها دریافت شده و ارزش تفاهم نامه های منعقد شده با سمن ها 228 میلیون تومان بوده است.

وی در خصوص عملکرد ورزش و جوانان در حوزه ازدواج و تعالی خانواده نیز افزود: از ابتدای سال 97 تا پایان نیمسال اول 36 کارگاه آموزشی مهارت های زندگی قبل، حین و بعد از ازدواج برگزار شده و 1080 نفر در این کارگاه ها آموزش دیده اند.

مدیر کل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: 16 برنامه دیگر شامل نشست های تخصصی در حوزه ازدواج و برنامه های شادی آور برگزار شده و پیگیری وام های پرداختی قرض الحسنه ازدواج جوانان و دلیل دیرکرد پرداخت ها، تاسیس 2 سازمان مردم نهاد در سالجاری، رصد آمار ازدواج و طلاق استان و ترویج و تقویت فرهنگ مشاوره از سایر برنامه های این بخش بوده اند.

آقاخانی در خصوص وضعیت خانه جوانان استان اردبیل نیز گفت: خانه جوانان استان از سال 95 در مکان استیجاری در حال فعالیت است و در تلاش هستیم تا با جذب اعتبار مکان مناسبی با مالکیت خانه جوانان استان اردبیل احداث کنیم که یکی از مباحث مطرح شده در سفر اخیر استاندار اردبیل و حضور وی در نشست با وزیر ورزش و جوانان پیگیری همین مورد و تخصیص اعتبار برای احداث خانه جوانان استان بود که با موافقت و نظر مساعد سلطانی فر به امید خدا به زودی کارهای اجرایی این مورد هم آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/ح

تخصیص اعتبار برای احداث خانه جوانان در اردبیل

 

برچسب ها: اشتغال ، تسهیلات ، ورزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار