اجرای ۳۲ درصد از طرح‌های اشتغال‌زایی در مناطق محروم اردبیل/اعطای بیش از 17 میلیارد تومان تسهیلات به مددجویان

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل گفت: ۳۲ درصد از طرح‌های اشتغال و خودکفایی کمیته امداد در سال‌جاری در روستاها و مناطق محروم استان اردبیل اجرا شده است.

منصور سیفی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، با اشاره به اینکه ۱۷ میلیارد و ۶۷۵ میلیون تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در 7 ماهه نخست سالجاری به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل اعطا شده است، افزود: کمیته امداد استان اردبیل با همکاری بانک‌های عامل گام‌های مؤثری را برای ایجاد اشتغال پایدار خانوار بی‌بضاعت این استان برداشته است که در سایه این همکاری‌ها می توانیم شاهد خودکفایی آنها باشیم.

وی با بیان اینکه هزار و ۱۵۰ نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل با دریافت تسهیلات اشتغالزایی وارد بازار کار شده‌اند، بیان کرد: ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان تحت حمایت مهم‌ترین رویکرد کمیته امداد است که تلاش داریم با یاری خیران، بانک‌های عامل و دیگر دستگاه‌های اجرایی گام‌های مؤثرتری را در این زمینه برداریم.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه بانک‌های عامل بیش از ۱۲ میلیارد و ۱۴۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال و خودکفایی به مددجویان تحت حمایت این نهاد پرداخت کرده‌اند، بیان کرد: از طریق تسهیلات پرداختی بانک‌های عامل، زمینه اشتغال ۷۷۰ نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل فراهم شده است.

سیفی با بیان اینکه بانک‌های عامل برای اعطای تسهیلات به مددجویان تحت حمایت با کمیته امداد استان اردبیل همکاری بسیار خوبی دارند، گفت: با افزایش همکاری‌ها می‌توانیم برای مددجویان مستعد اشتغال، فرصت‌های شغلی مناسبی ایجاد کنیم تا آنها به سمت خوداتکایی سوق پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه 5 میلیارد و ۴۴۰ میلیون تومان از تسهیلات پرداختی توسط صندوق امداد ولایت استان اردبیل در اختیار مددجویان قرار گرفته است، بیان کرد: ۳۸۱ نفر از مددجویان اردبیلی نیز با دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی از محل سپرده‌گذاری خیران در صندوق امداد ولایت وارد بازار کار شده‌اند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل با اعلام اینکه ۳۲ درصد از طرح‌های اشتغال‌زایی کمیته امداد استان اردبیل در مناطق محروم اجرا شده است، افزود: توسعه و پیشرفت مناطق محروم همواره از مهم‌ترین برنامه‌های کمیته امداد استان اردبیل است که تلاش داریم با تخصیص اعتبارات گسترده‌تر و پرداخت تسهیلات اشتغال به مددجویان ساکن در این مناطق، گام‌های موثرتری را در زمینه محرومیت‌زدایی به انجام رسانیم.

سیفی با اشاره به اینکه اشتغال‌زایی در مناطق محروم موجب رونق اقتصادی در این مناطق می‌شود، اعلام کرد: اعطای تسهیلات اشتغال و خودکفایی به مددجویان ساکن در مناطق محروم استان اردبیل مزیت‌های بسیاری را به همراه دارد که با همکاری هر چه بیشتر نیکوکاران و دستگاه‌های اجرایی می‌توانیم توسعه چشمگیر این مناطق را مشاهده کنیم.

وی با بیان اینکه به منظور ایجاد فضای کسب‌و‌کار در مناطق محروم و مرزنشین استان اردبیل نیز حدود ۸۰۰ مددجو به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات اشتغال فراگیر روستایی معرفی شده‌اند، افزود: بیش از ۵۹ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های فراگیر روستایی تخصیص یافته است که امیدواریم تا پایان سال‌جاری بتوانیم صددرصد آن را جذب کرده و زمینه‌های اشتغال مددجویان را فراهم کنیم.

انتهای پیام/ح

ورود 1150 مددجوی اردبیلی به بازار کار

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار